فولاد خوزستان؛ تقلب از روی دست همشهری آبی

فولاد خوزستان بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل نه چندان امیدوار کننده برای هواداران،‌ در لیگ هفدهم به دنبال این است تا الگو قرار دادن باشگاه همشهری یعنی استقلال Esteghlal خوزستان،‌ نتیجه بهتری به ارمغان بیاورد.
* کادر فنی:
فولادی‌ها فصل پیش به نعیم سعداوی، مربی جوان اهوازی اعتماد کرده و در پایان فصل در رده دهم قرار گرفتند. آنها برای لیگ جدید با جذب مهره‌های ارزشمند استقلال خوزستان،‌ قصد دارند فولاد را به روزهای اوج خود برگردانند. سیروس پورموسوی مربی موفق استقلالی‌ها که نتایج دور از انتظاری با این تیم در لیگ ایران و آسیا کسب کرد،‌ با بر عهده گرفتن هدایت فولاد،‌ برخی از شاگردان تاثیرگذار فصل پیش خود را نیز به این تیم آورده است.
* بازیکنان:
فرزاد جعفری و پیمان شیرزادی مدافعان فصل گذشته تیم استقلال خوزستان، با قراردادی به مدت دو فصل به تیم فولاد خوزستان پیوستند. فرشاد جانفزا نیز که مهاجم فصل گذشته تیم استقلال خوزستان بود،‌ با فولاد قرارداد دو ساله بست. نوید عاشوری هم یکی دیگر از بازیکنان فصل پیش استقلال خوزستان بود که قرار است در خط هافبک فولاد انجام وظیفه کند اما بدون شک یکی از بهترین خریدهای فولاد در فصل نقل و انتقالات، امضای قرارداد با رحیم مهدی زهیوی بود؛ بازیکنی که حرف و حدیث بسیاری در مورد پیوستنش به فولاد یا لژیونر شدنش مطرح می‌شد. این بازیکن ترجیح داد دوباره شاگرد پورموسوی شود. ایمان مبعلی نیز که سابقه بازی در هر دو تیم خوزستانی را داشت،‌ بعد از اتمام قراردادش با نفت تهران، راهی شهرش شد تا امسال برای فولاد بازی کند.
فولادی ها دو بازیکن هم از شاهین بوشهر جذب کردند؛ رضا دهقان هافبک فصل گذشته تیم شاهین با قراردادی به مدت سه فصل و حسین غریبی دفاع چپ فصل گذشته بوشهری‌ها با قراردادی به مدت سه فصل به تیم فولاد خوزستان پیوستند. امید زلیکانی نیز از صنعت نفت آبادان به جمع شاگردان پورموسوی اضافه شد.
همچنین ارسلان مطهری و احمد آل نعمه نیز دو بازیکنی هستند که در رادار فولاد خوزستان قرار گرفته و به احتمال زیاد قرارداد خود را با این تیم امضا خواهند کرد.
اما پورموسوی که نتوانسته در دو پست دفاع و حمله بازیکنان ایرانی مدنظرش را جذب کند، به دنبال این است که بازیکن خارجی به تیمش اضافه کند؛ با این وجود هنوز هیات مدیره باشگاه موافقت خود برای جذب بازیکنان مدنظر سرمربی فولاد را اعلام نکرده است.
از جمع بازیکنان فصل پیش تیم نیز بازیکنانی مقل عبدالله کرمی، ایوب والی، سینا مریدی قرارداد خود را تمدید کردند.
همچنین بازیکنانی چون ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، بختیار رحمانی، حمید بوحمدان و مهرداد جماعتی از جمع فولادی‌ها جدا شدند.
* آماده‌سازی:
اردوهای آماده سازی پیش از فصل فولاد خوزستان از زنجان آغاز شد و بازیکنان این تیم از ۳۰ خرداد به مدت دو هفته در این شهر تمرین‌های بدنسازی و تاکتیکی را دنبال کردند. این تیم در نخستین بازی خود با هدایت پورموسوی با سه گل از سد آریان زنجان گذشت. مرحله دوم اردوی فولاد در اهواز برگزار شد و کاروان تیم، ۱۱ تیر، تهران را به مقصد خوزستان ترک کرد تا پس از استراحتی دو روزه، تمرین‌ها را در ورزشگاه اختصاصی باشگاه از سر گیرد. این تیم با دو ترکیب کاملا متفاوت در دیدار تدارکاتی خود به میدان رفت و مقابل تیم با انگیزه شاهین ویس به برتری ۱۰ بر یک رسید. فولاد در ششمین دیدار تدارکاتی خود نیز در زمین اختصاصی فولاد، مقابل تیم سپاهان ایذه به برتری یک گله رسید. شاگردان سیروس پورموسوی سپس در اردوی تهران به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده سپیدرود رشت رفتند و در پایان به تساوی بدون گل رسیدند. سایپا دومین حریف تدارکاتی فولاد بود و این تیم مقابل شاگردان دایی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.
سومین و آخرین اردوی فولاد خوزستان هم از بیست و سوم تا بیست و هشتم تیر در تهران و در هتل المپیک برپا شد.
تیم فولاد خوزستان در آخرین روز از اردوی آماده سازی خود در تهران، یک دیدار تدارکاتی نیز برابر تیم گل‌گهر سیرجان برگزار کرد و در پایان، بازی را با نتیجه ۲ بر یک واگذار کرد. این تیم قرار بود در اردوی تهران با پرسپولیس نیز بازی دوستانه برگزار کنند اما بعد از انجام قرعه کشی و مشخص شدن این که دو تیم باید در هفته نخست لیگ به مصاف هم بروند، دیدار تدارکاتی لغو شد.
فولادی‌ها از شنبه ۳۱ تیرماه تمرینات‌شان را در اهواز از سر گرفتند تا خود را آماده اولین مسابقه لیگ برتر هفدهم و تقابل با تیم پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی کنند. این تیم امسال در "فولاد آرنا"‌ ورزشگاه اختصاصی‌شان که گفته می‌شود یکی از مجهز و زیباترین ورزشگاه‌های ایران است، به میدان خواهد رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 285495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟