مورینیو: احتمال ماندن ابراهیموویچ وجود دارد؛ منچستریونایتد به دو خرید دیگر نیاز دارد

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی منچستریونایتد در نشست خبری خود در لس آنجلس، در مورد زلاتان ابراهیموویچ‌، روملو لوکاکو، نمانیا ماتیچ و آلوارو موراتا حرف زد.
گفته های آقای خاص را به نقل از MEN می خوانید:
در مورد آینده زلاتان ابراهیموویچ
امکان هر چیزی است. ما می خواستیم رو راست باشیم و اجازه دهیم تا خود او تصمیم گیری کند. در همین حال، بگذارید تصمیمی بگیریم که همه ما را خوشحال کند؛ اگر قرار بر ماندن او و انتظار ما باشد، بگذارید تا در ماه دسامبر در این باره حرف بزنیم زیرا فکر نمی کنم وی توان بازگشت به فوتبالِ رقابتی را تا آن ماه داشته باشد اما چرا منتظر بازیکنی که چیزهای زیادی برای ما به ارمغان آورده نمانیم؟ به هر حال تعامل برقرار است و این به آقای وودوارد و مدیربرنامه های زلاتان باز می گردد اما تصمیم نهایی به شکلی خواهد بود که برای این بازیکن بهترین باشد.
در مورد ماتیچ و سیاست های منچستریونایتد در نقل و انتقالات
نمی توانم در مورد شخصی که بازیکن چلسی است حرف بزنم؛ در مورد موراتا هم به همین نحو. باید به آن بازیکن، باشگاه، مالک و مربی اش احترام بگذاریم. نمی خواهم بی احترامی کنم. ما درب های خود را نبسته ایم. لیندلوف و لوکاکو به تنهایی رضایت ما را جلب نمی کنند. ما بازیکنان بیشتری می خواهیم. ما در پی جذب چهار نفر بودیم پس می توان گفت که 50 درصد کارمان انجام شده ولی نمی خواهم به چنین چیزی اشاره کنم زیرا همه چیز دشوار است. دوست دارم خود را جای وودوارد در حال انجام مذاکرات بگذارم زیرا کار سختی دارد. پس امکان دارد به جای دو نفر تنها یک نفر را به خدمت بگیریم ولی ما برای در اختیار داشتن گزینه های بیشتر، همان یک نفر دیگر را هم می خواهیم. بازیکنانی در ترکیب ما قرار دارند که نمی تواند طی چند ماه آینده برای ما به میدان بروند: (مارکوس) روخو، اشلی یانگ، لوک شاو، اگر زلاتان بماند، خود او. ما به دو بازیکن دیگر و دست کم یکی دیگر نیاز داریم اما نمی خواهم از ماتیچ یا شخص دیگری نام ببرم زیرا به عقیده من چنین کاری درست نیست.
در مورد رقبای تیمش در فصل پیش رو
باید بگویم که پس از چلسیِ قهرمان، به عقیده من منچستریونایتد دومین تیم موفق فصل گذشته بود و سوم هم آرسنال. برای من روشن است که دوم، سوم، چهارم شدن شبیه ...(هیچ) است. زیرا تنها یک تیم قهرمان می شود. آرسنال قهرمان یک جام شد، ما قهرمان دو جام و نیم شدیم. از دید من سایر باشگاه ها چیزی به دست نیاوردند، پس باید خود را ارتقا دهند.
در مورد لیگ برتر انگلیس
تمامی باشگاه های لیگ برتر قوی هستند، پول خرید کردن را دارند و می توانند بازیکنان خود را حفظ کنند. این افراد روی حفظ بازیکنان شان و مانع شدن از به فروش رسیدن آن ها تمرکز نمی کنند. از دید من بازار Store نقل و انتقالات عجیب است، قیمت ها کاملا غیر عادی هستند پس باشگاه هایی که توان حفظ بازیکنان شان را دارند، یک گام از سایرین جلو هستند و در لیگ برتر از این دست تیم ها که بهترین بازیکنان شان را نمی فروشند، زیاد هستند. این موضوع فوق العاده است و لیگ برتر را بسیار سخت می کند. همه بازی ها دشوار هستند و احتمال باخت شما در آن وجود دارد و به همین خاطر است که لیگ برتر، لیگ برتر است!
درباره تاثیر روملو لوکاکو
به گلزنی او امیدواریم. او از آن دست بازیکنانی است که همه از توانایی هایش و پست او آگاهند. پس ما داریم از یک بازیکن با قابلیت بازی در چند پست یا دارای پستی مجهول حرف نمی زنیم. او یک مهاجم است و یک مهاجم نیز اغلب گلزنی می کند. دلیل اهمیت بالای او و البته سخت بودن به خدمت گیری وی همین عملکردش در لیگ برتر بود. به هر حال مهاجمان خوب دیگری نیز در فوتبال هستند اما لیگ برتر شرایط و حال و هوای خاص خودش را دارد. یک بازیکن تازه وارد، به مدتی زمان برای وفق پیدا کردن با این لیگ نیاز دارد ولی لوکاکو چهار-پنج سال است که در لیگ برتر بازی می کند. 
باز در مورد لوکاکو
وی حالا به تیمی آمده که انتظارهای متفاوتی نسبت به اورتون و وست برومویچ از او وجود خواهد داشت. فکر می کنم او در زمان درستی به تیم ملحق شد زیرا در عین جوانی، تجربه بازی در لیگ برتر و تیم ملی بلژیک را دارد. او برای نخستین بار در بازی های لیگ قهرمانان حاضر خواهد شد و همین می تواند انگیزه اصلی او باشد پس راهیابی ما به این بازی ها نیز (در این انتقال) نقش مهمی را ایفا کرد.
در باب رابطه اش با لوکاکو
من با روملو گفتگویی نداشتم؛ کار مذاکره با وی، مدیربرنامه هایش و سران اورتون، بر عهده آقای وودوارد بود. تنها کاری که من کردم این بود که پس از توافق ها‌ با او تماس گرفتم و به وی در مورد جایگاهش در تیم، اطمینان دادم که بازیکن مهمی خواهد بود. همکاری پیشین ما برای چند ماه، کاملا تجربه ای عالی بود. زمان حضور من در چلسی و او در اورتون، ما با وجود این که همکاری مان خوب پیش نرفته بود، رابطه نزدیکی با یکدیگر داشتیم. او با شخصیت و مودب است. ما ارتباط مان را حفظ کردیم و حالا در برهه ای دیگر باز به یکدیگر بازگشته ایم و شکی ندارم که همکاری مان جواب خواهد داد.
در شرح دلیل برپایی اردوی تیمش در آمریکا
پیش فصل، تلفیقی از عناصر است. اگر در منچستر بمانید، امکانات خوبی خواهید داشت، در خانه خواهید بود، اما این کار از نظر تبلیغاتی خوب نیست. واقعیت دیگر این است که بازیکنان اینجا فرصت این را خواهند داشت که دو هفته و نیم به شکل 24 ساعته، کنار یکدیگر باشند، با افراد جدید دیدار کنند و در سریع ترین زمان ممکن خود را با شرایط سازگار کنند. اینجا ما همه چیز داریم؛ امکانات خوب است، سازماندهی خوبی حاکم است، هرج و مرج نیست و من از سال 2004 دنبال یک اشتباه (در آمریکا) هستم ولی هنوز چنین چیزی رخ نداده، بازیکنان هم سفر به اینجا را دوست دارند. از دید اجتماعی هم خوب است زیرا این کشور به ما فوتبالدوستان آزادی Freedom می بخشد. بازیکنان می توانند با یکدیگر به بیرون بروند، جایی بنشینند و نوشیدنی میل کنند، به خرید بروند و خلاصه زندگی اجتماعی خود را داشته باشند.
در مورد حضور در آمریکا
حریفان خوبی هم در اینجا هستند زیرا در این مقطع از سال، لیگ آمریکا در میانه های راه قرار دارد و از همین رو، رویارویی افراد خسته با افراد تازه نفس نکته مثبتی است. آن ها با سرعت و حساسیت بیشتری بازی خواهند کرد و به علاوه این که، شهر سالت لیک برای ما چیز خاصی است و سپس برابر برخی از بهترین تیم های دنیا و بهترین بازیکنان جهان، خود را محک خواهیم زد و البته بازگشت به لیگ قهرمانان نیز برای ما خوشایند است؛ رقابتی که به واقع با لیگ اروپایی که قهرمانی در آن سخت است، فرق می کند ولی در لیگ قهرمانان چهار-پنج تیم از بهترین های دنیا حضور دارند: منچسترسیتی، رئال مادرید، بارسلونا، همه آنجا حاضر هستند.
در مورد آلوارو موراتا
دوست ندارم در مورد بازیکنانی که متعلق به ما نیستند صحبت کنم زیرا موراتا بازیکن ما نیست. من کسی نیستم که بخواهم در مورد بازیکنان رئال مادریدحرف بزنم. بله، ما به او علاقه داشتیم که این را همه می دانند. ما به توافق مالی نرسیدیم و این هم بر کسی پوشیده نیست. اما رئال مادرید این حق را دارد تا برای بازیکن خود، هر رقمی که می خواهد را طلب کند. ما تعیین کننده قیمت یک بازیکن رئال مادرید نیستیم، این کار بر عهده رئال مادرید است و ما در این راستا به توافق دست نیافتیم. انتقادی از رئال مادرید و سران تیم خود ندارم زیرا مسئولان تیم من پیشنهادی ارائه کردند و تلاش کردند تا در یک بازه زمانی، به توافق دست پیدا کنند ولی چنین توافقی حاصل نشد؛ به همین سادگی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 282404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟