قوچان‌نژاد: فدراسیون و دولت به تیم ملی امکانات بدهند و خرج کنند/ انتظار دارند، امکانات نمی‌دهند

پس از یک فصل سخت و دشوار که البته شیرین به پایان رسید، رضا قوچان‌نژاد به استراحت کردن پرداخت و حالا کم‌کم آماده فصل جدید می‌شود. مهاجم تیم ملی که فصل گذشته در هیرنوین بود و با 22 گل زده برای این تیم بهترین بازیکن این تیم هم شد، برای فصل جدید هنوز وضعیتش مشخص نیست.

قوچان‌نژاد که حالا با تیم ملی هم دومین صعود به جام جهانی را تجربه کرده، در حال بررسی پیشنهادهایش است تا به زودی تیم فصل آینده خود را انتخاب و در تمریناتش شرکت کند. البته شانس ماندن گوچی در هیرنوین هم بالاست، چرا که این باشگاه هلندی دوست ندارد مهاجم اول خود را از دست بدهد.

رضا قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص فصل سختی که پشت سر گذاشت، دومین صعود به جام جهانی همراه تیم ملی، پیشنهادهایی که دارد و سایر مسائل صحبت کرده است.

شرایط به چه شکل پیش‌ می‌رود و وضعیتت برای فصل آینده مشخص است؟

تا الان به چیزی فکر نمی‌کردم، چون بعد از یک فصل سخت فقط حضور در کنار خانواده برایم اهمیت داشت و سعی کردم از این فرصت استفاده کنم. وقتی هم کنار خانواده هستم، به فوتبال فکر نمی‌کنم.

 به هر حال نمی‌شود که یک سال مانده به جام جهانی وضعیتت مشخص نباشد. پیشنهادی داری یا در هیرنوین می‌مانی؟

با پایان فصل و شرایط خوبی که در هیرنوین داشتم، طبیعتاً پیشنهادهایی رسیده است. با این حال هنوز در این خصوص تصمیم نگرفتم و به زودی وضعیتم مشخص می‌شود. تازه به هلند برگشتم و در این خصوص باید فکر کنم و تصمیم لازم را بگیرم.

 فصل خوبی را در هیرنوین داشتی و بهترین بازیکن این تیم شدی. دوست نداری یک فصل دیگر در این تیم بمانی و خاطرات خوب را تکرار کنی؟

به این موضوع هم فکر می‌کنم و باشگاه در این خصوص صحبت‌هایی داشته است. به هر حال فصل خیلی شیرینی برای من بود و اتفاقات خوبی هم برای من افتاد. در پایان فصل هم که این شیرینی تکمیل شد و با تیم ملی به جام جهانی صعود کردیم.
تسنیم: برای خودت کدام صعود شیرین‌تر بود. چون دفعه قبلی تیم ایران با گل تو به جام جهانی رفت، اما این بار گل صعود را سردار آزمون و مهدی طارمی زدند.

فرقی ندارد و به نظرم صعود به جام جهانی به هر شکلی که باشد شیرین است. دفعه قبلی به یک شکل به جام جهانی رفتیم و این بار به شکل دیگری. برای هر دو صعود زحمت کشیدیم و تلاش کردیم و خوشبختانه این بار با استرس کمتری و راحت به جام جهانی رفتیم. هر کدام شیرینی خاص خودش را دارد، صعود قبلی شیرینی دراماتیک بودن داشت و این بار شیرینی راحت صعود کردن. فقط باید از این اتفاق خوشحال باشیم و تلاش کنیم تا در مسابقات جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم و بدرخشیم.

 البته این بار تیم ملی گلی هم نخورده و با رکورد خوبی به جام جهانی رفته است.

بله، این اتفاق هم بسیار خوب است. البته هنوز دو بازی ما باقی مانده و امیدوارم مقابل کره و سوریه هم نتایج خوب بگیریم و رکوردمان را حفظ کنیم.

 یک بازی دوستانه هم با روسیه داریم که شاید این بازی‌ها بتواند به تیم ملی کمک کند.

درست است و به نظرم این بازی‌ها برای تیم ملی و کسب تجربه خوب است. با این حال ما باید یک سال مانده به جام جهانی حسابی خودمان را آماده کنیم.
تسنیم: نیاز نیست تیم ملی بهتر از این آماده شود. کی‌روش گفته «قطر را با انجام بازی دوستانه با کارمندان هتل شکست دادیم»، اما در جام جهانی قطر، ازبکستان، کره‌جنوبی، چین و سوریه حریف ما نیستند. به نظر خودت چگونه باید خودمان را آماده کنیم؟

هدف بسیار مهمی داشتیم که صعود به جام جهانی بود و رسیدن به این هدف محقق شد. به نظرم در یک سال تا جام جهانی باید فقط تجربه کسب کنیم و به این مسئله بیشتر از هر چیزی نیاز داریم.

 به نظرت می‌توانیم از سد مشکلات بگذریم. کارلوس کی‌روش در بیشتر مصاحبه‌های خود به عدم داشتن امکانات اشاره کرده و حتی گفته نسبت به شش سال قبل چیزی در فوتبال ایران تغییر نکرده است. به نظر تو هم اینطور است؟

خودتان دقت کنید که ما در چهار پنج سال آخر، همیشه تیم اول آسیا بودیم و اکنون هم برای اولین بار دو بار پشت سر هم به جام جهانی صعود کردیم. الان نیاز به حمایت از سوی فدراسیون و دولت داریم. برای اینکه پیشرفت کنیم، به لحاظ مالی و امکانات باید شرایط را مهیا کرده و برای تیم ملی خرج کنند. نمی‌شود همیشه از ما انتظار داشته باشند به جام جهانی برویم، اما امکانات ندهند. به نظرم با دومین صعودمان به جام جهانی هم شاهکار کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟