بزرگداشت کرویف از سوی پپ گواردیولا

پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچستر سیتی با تمجید از استاد سابقش گفت که  رسیدن به جایگاه کنونی اش را مدیون یوهان کرویف می‌داند.

 رکنا به نقل از بی بی سی :گواردیولا که در مراسم رونمایی از کتابی در باره کرویف در لندن حاضر شده بود، گفت: "بدون او من اینجا نبودم. شکی ندارم که او دلیل اصلی تبدیل شدن من به چیزی است که الان هستم. بدون او ما این معبد زیبای فوتبال که در بارسلونا است را نداشتیم. ما به چیز جدیدی احتیاج داشتیم و حالا چیزی داریم که او از خودش باقی گذاشت. خشت به خشت این بنا به وسیله یک مرد ساخته شد: یوهان کرویف. برای همین او خاص است."

یوهان کرویف اسطوره هلندی فوتبال جهان که سابقه بازی در باشگاههای آژاکس و بارسلونا را داشت در سن ۶۸ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

پپ گواردیولا که به گفته خودش برای نخستین بار در ۱۶ سالگی یوهان کرویف را ملاقات کرده گفت که تلاش کرده تا از برخی اصول فوتبال او از جمله بازی با فشار بالا استفاده کند: "حتما شنیده‌اید که مردم می‌گویند گواردیولا چه مربی خوبی است. این حرف‌ها را فراموش کنید، او بهترین بود."

در این مراسم یوردی، پسر یوهان کرویف و بازیکن پیشین تیمهای بارسلونا و منچستر یونایتد نیز حضور داشت. او گفت که اگر پدرش زنده بود طرفدار تیم فوتبال منچستر سیتی میشد.

یوردی کرویف ۴۲ ساله گفت: "او همیشه از طرفداران جدی و عاشق فوتبال انگلستان بود. برای همین هم چهار سالی که من در منچستر یونایتد بازی کردم را خیلی دوست داشت. اگر پدرم هنوز میتوانست فوتبال نگاه کند احتمالا طرفدار پر و پا قرص منچستر سیتی میشد."

گواردیولا که از ابتدای فصل جاری مربی منچستر سیتی شد، در رقابتهای این فصل لیگ برتر شروعی فوقالعاده داشت. منچستر سیتی هر ۶ بازی ابتدایی خود را برد تا این که در آخرین مسابقه ۰-۲ به تاتنهام باخت. منچستر سیتی در حال حاضر با ۱۸ امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتبال انگلستان است.

 

کدخبر: 226497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟