بکارگیری ۹ تیم امداد و نجات هلال‌احمر  برای یافتن ۲ مغروق سیلاب امشب شهرستان ایذه

به گزارش رکنا، امیر عباس نجفی، عنوان کرد: با توجه به شدت بارش های امروز بعد از ظهر در شهرستان ایذه، سیلاب در برخی از مناطق شهری، روستایی و همچنین مسیرهای مواصلاتی به راه افتاده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: متاسفانه تعدادی از همشهریان به دلیل عدم توجه به هشدارهای مکرر عوامل امدادی و نزدیک شدن به روان آب ها، در معرض غرق شدگی  قرار گرفتند.

او ادامه داد با اعلام موارد نیازمند به عملیات امداد و نجات و علیرغم شرایط بسیار نامساعد جوی و بارش شدید باران، تیم های عملیاتی این جمعیت بی درنگ به محل حوادث اعزام شده و اقدام به عملیات نجات کردند.

نجفی در تشریح این ماموریت های امدادی، گفت: تعداد ۵ چوپان با دام های خود در منطقه کول فرح در معرض غرق شدگی بودند که با ورود به موقع عوامل امدادی از سیلاب بیرون کشیده شده و به مناطق امن انتقال یافتند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین، عنوان کرد: متاسفانه یک پدر به همراه دو فرزند خویش که طبق اظهارات شاهدان محلی جهت تصویربرداری با تلفن همراه در مسیر حرکت سیلاب توقف کرده بودند در منطقه چشمه خاتون اسیر سیلاب شده که نهایتاً پدر و یکی از فرزندان با سختی بسیار نجات یافته ولی یک فرزند سه ساله این خانواده تسلیم جریان سیلاب و مفقود شده است .

در حادثه دیگر  یک پیرمرد حدود ۶۰ ساله با خودروی شخصی در مسیر سیلاب منطقه ناشلیل گرفتار و از او نیز خبری در دسترس نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش ۷ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر ایذه برای جستجو و نجات این دو فرد، ۲ تیم آنست(سگ های زنده یاب) نیز به سرعت به منطقه گسیل شده اند تا عملیات جستجو با سرعت و دقت بیشتری ادامه یابد.

نجفی با اشاره به اینکه بی اعتنایی ها به هشدار ها سهم بسزایی در وقوع این حوادث داشته است، از عموم مردم خواست ضمن جدی گرفتن هشدارها از هرگونه توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها حتی برای مدتی کوتاه پرهیز کرده و با تیم های امدادی همکاری نمایند.

کدخبر: 810604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟