انجام عملیات آواربرداری با حساسیت بالا در محل حادثه ی متروپل

به گزارش رکنا، مهندس قدرت الله محمدی که به همراه آتش نشانان اعزامی در محل حادثه ی متروپل آبادان ، فرماندهی میدان را در کنار سایر ارگان های امدادی بر عهده دارد، در گفتگو با شبکه خبر سیما از آواربرداری در مراحل پایانی و جزئیات آن خبر داد.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات و امکانات سنگین در آواربرداری محل حادثه اظهار داشت: این رخداد تلخ بسیار پیچیده تر از حادثه ساختمان پلاسکو است زیرا با حجم زیادی از میلگرد، بتون و تیرآهن های بسیار سخت روبرو هستیم.

محمدی افزود: آوار برداری با استفاده از ماشین آلات در حال انجام است و در صورت مشاهده آثاری از اجساد، بلافاصله کار ماشینی متوقف و آوار برداری با حساسیت و به صورت دستی انجام می شود و پس از خارج کردن اجساد، کار مکانیزه دوباره از سر گرفته می شود.

آواربرداری با دقت بالا

وی بیان کرد: با توجه به نقشه معماری و شواهد موجود در دست مغازه های طبقه ی همکف که کاربری تجاری داشتند و احتمال وجود افراد در آن زیاد است، یک یه یک بررسی، جستجو و از دو جبهه شمالی و جنوبی با حساسیت و دقت بالایی آوار برداری می شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: چنانچه در روند عملیات مشکل خاصی پیش نیاید تا دو سه روز آینده جستجوی اجساد احتمالی ادامه دارد و در فاز آخر با جمع آوری اجساد و تحویل به خانواده ها پایان خواهد پذیرفت.

گفتنی است: با هماهنگی و مشارکت نیروهای امداد و نجات و فرماندهی مناسب و رعایت نکات دقیق ایمنی در محل حادثه خوشبختانه تاکنون هیچگونه حادثه ای برای امدادگران و نجاتگران رخ نداده است.

کدخبر: 787276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟