مأموریت تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات در مناطق زلزله زده اندیکا

دکتر علی خدادادی در نشست  ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان خوزستان در عملیات امداد رسانی و ارائه خدمات بشردوستانه به آسیب دیدگان از زلزله اندیکا، عنوان کرد: علاوه بر امداد رسانی های گسترده و توزیع اقلام زیستی ،غذایی و بهداشتی،به منظور ارائه خدمات فرهنگی و حمایت های روانی تیم های سحر این جمعیت به منطقه اعزام شد و فعالیت های حمایتی نیز  با جدیت تمام و با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی ،جذب کمکهای خیرین و همکاری با گروه های جهادی در منطقه در حال انجام است.

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر ادامه فعالیت های حمایتی و هدایت خیرین جهت رفع محرومیت مفرط در منطقه به ویژه در خصوص رفع مشکلات معیشتی وعمرانی،پیشنهادهایی را در خصوص مداخله این جمعیت به منظور تاب‌آوری اجتماعی اهالی ساکن در مناطق زلزله زده به ویژه با آغاز فصل سرما و تهدیدهای پیش رو  در باز سازی ها ،مطرح کرد.

از جمله پیشنهادهایی که توسط وی طرح و مورد استقبال قرار گرفت ، مشارکت در ساخت برخی منازل آسیب دیده و کمک به ایجاد آغل های موقت از محل حمایت های مردمی جهت حفظ احشام از سرما تا احداث سازه های مورد نیاز بود.

همچنین در این نشست مقرر شد با توجه به نیاز اهالی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه به خدمات درمانی، تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر ماموریت یابند تا در بازه زمانی دو ماهه در منطقه حاضر شده و به ارائه خدمات بپردازند.

خدادادی در انتهای گزارش خود ضمن تقدیر از فرماندار، بخشداران و شهرداران اندیکا جهت همراهی و همکاری در خصوص راه اندازی و فعال سازی بیش از پیش خانه های هلال به ویژه در مناطق روستایی، از تلاش برای گسترش فعالیت های آموزشی، حمایتی، اجتماعی و بشردوستانه از طریق خانه های هلال خبر داد.

کدخبر: 734819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟