کلاهبرداری با عنوان فروش داروی کرونا در فضای مجازی

سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر اظهار کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به این پلیس از کلاهبرداری در فضای مجازی شکایت کرده و بیان کرد: در شبکه اجتماعی واتساپ با فردی که ادعای فروش داروی ضد کرونا را داشت، آشنا شده و مبلغ 400 میلیون ریال برای خرید داروی کرونا به حساب وی واریز کردم، اما پس از دریافت محموله دارویی متوجه شدم که داروها تقلبی بوده و این فرد کلاهبردار می‌باشد.

به گزارش رکنا، وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، با توجه به اهمیت موضوع که مرتبط با سلامتی شهروندان بود، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گفت و با انجام اقدامات تخصصی هویت متهم شناسایی و پس از کشف مخفیگاه وی، در عملیاتی غافلگیرانه این کلاهبردار سایبری دستگیر و در خصوص موضوع پرونده از وی تحقیق بعمل آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در مواجهه با مستندات جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا راهی به جز اعتراف نداشته و بزه انتسابی خود را پذیرفت. متهم انگیزه خود از فروش داروی تقلبی کرونا در فضای مجازی را  درآمدزایی با سوءاستفاده از عدم آگاهی شهروندان عنوان کرد.

سرهنگ حسینی از معرفی متهم پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که فروش هرگونه دارو و از جمله داروهای ضد کرونا در فضای مجازی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشابه یا هرگونه مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

علی رنجکش

کدخبر: 726486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟