سلاح غیر مجاز در خوزستان زمینه ساز جرایم دیگری شده است

سردار "قاسم رضایی" در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: خداوند متعال را سپاس می گویم که به ما این توفیق را داد که در این ایام اربعین حسینی به استانی سفر کنیم که تمامی خاک آن بوی شهدا را می دهد.

به گزارش رکنا، وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده در شورای امنیت کشور اظهار داشت : یکی از بحث های مهم آن جلسه استان خوزستان و دغدغه های مردم این منطقه از جمله بحث سرقت و منشأ پیدایش این سرقت ها در استان بوده است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: موضوع دوم مطرح شده مسئله سلاح های غیرمجاز در استان خوزستان است که متاسفانه در دست برخی از مردم وجود دارد و همین موضوع زمینه ساز بسیاری از دیگر جرایم از جمله قتل را فراهم آورده بطوری که در 6 ماهه اول امسال بیش از 100 نفر به دلایل مختلف چون درگیری و نزاع ، سهل انگاری و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و.... فوت شده اند.

وی ادامه داد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهرهای مختلف داشتیم اکثر آنها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیت های خود داشتند به گونه ای که برخی از مجرمان حتی به 12 بار زندان رفتن هم اعتراف کردند.

 تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

سردار رضایی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقت های خرد معتادان متجاهر هستند اظهار داشت : ما آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را داریم اما سازمانها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آنها را از ما تحویل بگیرند.

وی ضمن اشاره به بازدید خود از دستاوردهای عملیاتی چهار شهرستان دزفول ، اندیمشک ، شوش و شوشتر خطاب به نماینده ولی فقیه اظهار داشت : انتظاری که از حضرتعالی داریم بسیج کردن همه دستگاه ها برای رفع جرایم خصوصاً جمع آوری سلاح های غیر مجاز است.

 تمامی مسئولان استان ازجمله استاندار ،فرمانداران ،شوراهای شهر ،شهرداری ها ،ائمه جمعه و جماعات و.... همه باید دست به دست هم بدهند تا دارندگان سلاح های غیر مجاز، سلاح خود را تحویل داده و خاطیان به شدت احساس ناامنی کنند.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با اشاره به بازدید خود از مرز چزابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشته افزود : مسئولان استانی باید همگی حرف های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آنها را تا جایی که امکان دارد پیگیری کنند.آنها باید بر روی علتها تمرکز کنند اگر علت‌ها را پیدا کنند هزاران معلول از آن حل می‌شود.

کدخبر: 722230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟