رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان: از مسئولین انتظار بیشتری داریم

به گزارش رکنا، دکتر شکراله سلمان زاده؛ رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار رکنا در آبادان اظهار داشت: شلوغی بازارها، مراکز خرید، پارک ها و فضاهای سبز آن هم در شرایطی که ظرفیت بیمارستان های جنوب غرب خوزستان تکمیل شده است و کارکنان بهداشت و درمان خسته تر از گذشته هستند، واقعا خجالت آور است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کم اثر بودن محدودیت ها به دلیل پایین بودن نظارت ها و عدم بازدارندگی آنها تأکید کرد: در این شرایط بحرانی که تمام مجموعه بهداشت و درمان منطقه با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از مسئولین انتظار بیشتری داریم که ما را همراهی کنند.

سلمان زاده گفت: اگر خطرات ناشی از نوع جهش یافته بیماری دست کم گرفته شود و در اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه سهل انگاری کنیم، خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در منطقه خواهد رفت.

وی افزود: در چند سال گذشته زیرساخت های حوزه سلامت در منطقه به خوبی توسعه یافته و تجهیزات فراوانی فراهم شده است، اما به هر حال مجموع این امکانات ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید تعداد بیماران کرونا در شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان، تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نخواهیم داشت.

سلمان زاده یادآور شد: جدیّت در استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان های شلوغ و بدون تهویه و پرهیز از تردد غیر ضروری می تواند معجزه کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 672956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟