۹ اثر طبیعی در خوزستان ثبت آثار ملی شد

به گزارش رکنا، سید حکمت‎اله موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 9 اثر طبیعی استان خوزستان در همایش ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی بیان کرد: آثار ثبت شده عبارتند از جزیره واسطه کشکو غربی، جزیره واسطه شرقی، جزیره قبر ناخدا، جزیره ندل‎گار در بندرماهشهر، جزیره واسطه گپو، جزیره بنه، جزیره دیره، خورهای بندرماهشهر و آبشارهای آرپناه لالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از ثبت تمامی جزیره‌ها و خورها شهرستان بندرماهشهر به عنوان جزایر طبیعی و خورهای طبیعی خلیج فارس در فهرست آثار ملی، افزود: در ثبت این آثار در فهرست ملی بخش‌هایی همچون منطقه سوم نیرو دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، شورای شهر و شهرداری، انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج‎فارس و فرمانداری به سهم خود سهم داشتند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین پرونده آبشارهای آرپناه شهرستان لالی، ادامه خاطرنشان کرد: این اثر باتوجه به نواقص موجود در پرونده تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده بود اما با تلاش کارکنان بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان، در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

موسوی گفت: تمامی 9 اثر طبیعی استان خوزستان در همایش شورای ثبت آثار طبیعی جهت ثبت در فهرست آثار ملی به تصویب رسیدند و شماره ثبت آنها در آینده نزدیک ابلاغ می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان عنوان کرد: باتوجه به قوانین مرتبط با ثبت، با تأیید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات حفاظتی و مرمتی در آثار ثبتی صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟