افزایش تولید خودرو در 3 ماهه سال 99

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها در سه ماهه اول امسال، تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، پس از مدت‌ها همگی رشد تولید داشته‌اند.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مدت مذکور سال جاری ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ (۱۸۴ هزار دستگاه) رشد ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق روالی که تولید وانت‌ها تبدیل به نقطعه عطف آمار تولید خودروها شده بود و در گزارش‌های آمار تولید، بیشترین رشد تولید را داشته‌اند، در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین رشد تولید را در انواع خودروها داشته است.

بر این اساس در مدت یاد شده (سه ماهه اول امسال) ۱۵ هزار و ۹۴۳ دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به ۱۲ هزار و ۹۷۵ دستگاه تولید شده در سال ۱۳۹۸، رشد ۲۲.۹ درصدی داشته است.

همانطور که اشاره شد، پس از وانت‌ها ، تولید سواری رشد بیشتری داشته و پس از آن نیز به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) ۵.۷ درصد و تراکتور ۱.۵ درصد رشد تولید نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ داشته‌اند.

در سه ماهه ابتدایی امسال به ترتیب ۹۳ دستگاه کمباین و ۴۳۵۰ دستگاه تراکتور تولید شده است و این در حالی است که آمار نشان می‌دهند در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین ۸۸ دستگاه وتراکتور ۴۲۸۴ دستگاه بوده است.

در مقابل، آمار تولیدات اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، کاهش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. در سه ماهه اول اول امسال، ۳۷۱ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۴۱۱ دستگاه تولید شده در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸، ۹.۷ درصد افت تولید را تجربه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟