کیا اپیروس و کدنزا در ایران

به گزارش رکنا، کیا کدنزا، سدان لوکس و سایز بزرگ این خودروساز کره ای در حقیقت به عنوان جانشینی برای مدل اپیروس در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. اپیروس نخستین تجربه کیا در زمینه ساخت خودروهای لوکس بود اما به دلایل مختلفی از جمله ظاهر نه چندان جذاب، فروش موفقی را تجربه نکرد و کیا تصمیم گرفت با مدل کدنزا ضعف های این خودرو را برطرف کند و از بازار سدان های لوکس عقب نماند.

نسل نخست این خودرو به که به کشورمان نیز راه یافت با استقبال خوبی مواجه شد چرا که کدنزا پارامترهای لازم و به خصوص مهم برای ایرانیان را در خود داشت که از جمله آن ها می توان به ظاهر زیبا و البته به دور از زرق و برق، پیشرانه قدرتمند، کابین و فضای بار بزرگ و انبوهی از امکانات رفاهی اشاره کرد. اما به طور کلی تعداد این خودرو در بازار ایران آنچنان زیاد نیست ولی با وجود قدیمی بودن زمانی که آن را در خیابان ها می بینید همچنان جلب توجه می کند.

مشخصات فنی

نسل اول کیا کدنزا در بخش فنی از پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر بهره می برد که حداکثر توان آن ۲۸۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۳۸ نیوتن.متر است. با بهره گیری کدنزا از پیشرانه نسبتا حجیم انتظار می رود شتاب این خودرو نیز قابل توجه باشد و در این زمینه لازم به ذکر است که کدنزا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به مدت زمان ۷.۲ ثانیه نیاز دارد. چنین رقمی را می توان بسیار مناسب دانست به خصوص برای خودرویی با ابعد کدنزا که نسبتا بزرگ است همچنین کیا برای این خودرو جعبه دنده ۶ سرعت اتوماتیک در نظر گرفت که توان پیشرانه را به محور جلو منتقل می کند. با توجه به این که کدنزا از پیشرانه ۳.۵ لیتری بهره می برد ممکن است تصور کنید که مصرف سوخت این خودرو بالا باشد اما مصرف سوخت ترکیبی کدنزا در حدود ۹.۴ در هر صد کیلومتر است که عددی کاملا معقول و مناسب به نظر می رسد. می توان گفت کدنزا در بخش فنی خودرویی کاملا مناسب برای خرید به نظر می رسد و با حضور خودروهای جدید وارداتی همچنان انتخاب این خودرو به عنوان یک گزینه کارکرده انتخابی درست خواهد بود.

کابین و امکانات رفاهی

اگر به کدنزا از بیرون خودرو نگاه کنید متوجه خواهید شد که کابین این خودرو نیز فضای مناسبی برای سرنشینان ارائه خواهد داد و با ورود به کابین کدنزا این مورد را تایید خواهید کرد. طراحی داخلی کدنزا کمی شلوغ به نظر می رسد و هنگامی که برای اولین بار وارد کابین این خودرو می شوید ممکن است زیاد بودن تعداد دکمه ها باعث گیج شدن شما شود اما به مرور به این قضیه عادت خواهید کرد. لازم به ذکر است که علی رغم زیاد بودن تعداد دکمه در کدنزا، همه موارد از ارگونومی مناسبی برخوردار است و دسترسی به ادوات مختلف به راحتی توسط راننده و سرنشینان به راحتی صورت می گیرد. از جمله امکانات رفاهی مهم در این خودرو می توان به صندلی های برقی مجهز به گرمکن، سرد کن و حافظه، گرمکن غربیلک فرمان، سقف پاناروما، سیستم صوتی حرفه ای، ۱۰ ایربگ، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان، پرده عقب برقی، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دوال و سیستم ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟