خودرو دپو شده در پارکینگ خودروسازان بزرگ به صفر رسیده است

به گزارش رکنا، به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت، رضا رحمانی در این جلسه که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد، افزود: با توجه به توان و ظرفیت بالای قرارگاه، این عزیزان همواره برای کمک به طرح های مختلف وزارت صمت پایه کار بودند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که امسال و با وجود افزایش موانع، مشکلات اجرایی کمتر شده است؛ همین رویکرد ما در افزایش سطح همکاری ها و بهره گیری از توان داخلی است.

خودرو دپو شده در پارکینگ خودروسازان بزرگ به صفر رسیده است

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تولید کالاهای منتخب کشور در ۸ ماهه امسال عمدتاً افزایشی بوده است؛ در آلومینیوم با توجه به تدابیر اتخاذ شده تا پایان سال کسری تولید جبران خواهد شد و در بخش خودرو نیز خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این صنعت امروز راه افتاده و کف پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده صفر شده است.

وی تاکید کرد: تزریق منابع جدید و داخلی سازی در صنعت خودرو کشور جواب داده و البته ضرورت دارد که احتیاطات لازم را برای ادامه کار و توسعه این صنعت بیش از پیش داشته باشیم.

وزیر صمت با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تامین مالی صنایع خودروسازی کشور گفت: امیدواریم این اتفاق به رونق بیشتر این صنعت کمک کند و همچنین باید فروش اموال مازاد شرکت های بزرگ خودروسازی را سرعت ببخشیم.

روند تعادلی بازار حفظ شده است

رحمانی گفت: علی رغم نگرانی های موجود، بعد از اصلاح قیمت بنزین با همت مجموعه بازرگانی وزارت صمت بازار روند تعادلی داشته و از ثبات خوبی برخوردار است.

وی افزود: ثبات فعلی بازار و تنظیم شرایط آن سختی های خاص خود را داشته و به مسلماً جلوی هرگونه اقدام و تصمیمی که روند حال حاضر را دچار اختلال کند خواهیم ایستاد و حتما با کمک دستگاه های قضایی با متخلفان برخورد قانونی لازم را خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد 2 طرح رصد زنجیره تامین صنعت پتروشیمی و همچنین رصد وضعیت بازار ورق های فولادی گفت: یکی از دغدغه های وزارت صمت، ساماندهی میزان تقاضای پتروشیمی در راستای جلوگیری از برخی واسطه گری ها و دلالی ها در سطح عرضه بوده است

در پتروشیمی و فولاد، میزان عرضه و تقاضا باید شکل واقعی به خود بگیرد

رحمانی ادامه داد: تمام حساسیت ما روی این موضوع متمرکز بوده است که میزان عرضه و تقاضا شکل واقعی به خود بگیرد و آن هایی که تولید کننده واقعی نیستند سهمیه ای دریافت نکنند تا بازار به ثبات و آرامش برسد.

وی تصریح کرد: نظارت ها باید به طور مستمر انجام شود و مسلماً متخلفین باید بدانند که در صورت عدول از قانون حتماً بابت تخلفات خود هزینه خواهند پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید اهداف ‌هایی همچون رصد زنجیره تامین صنعت پتروشیمی و فولاد و...؛ به تمامی واحدها اطلاع‌رسانی شود و در سطح استان ها نیز مخاطبان طرح با آن آشنایی کامل داشته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نوسانات قیمتی در صنعت فولاد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نباید افزایشی را شاهد باشیم این مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور نیز بوده است و لازم الاجراست.

وی تاکید کرد: در حوزه پتروشیمی عموماً تولیدات بیش از مصرف داخلی است و در صنعت فولاد نیز با توجه به افزایش تولیدات در بسیاری از محصولات فولادی، حتی شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات نیز بودیم و انتظار داریم همه شرکت‌ها با تبعیت از سیاست‌های ابلاغی به حفظ تعادل بازار در داخل کشور بیش از پیش کمک نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و این شرایط مقتضیات خاص خود را دارد؛ در برابر متخلفین و عواملی که موجب بی قانونی در شرایط تنظیم بازار کشور می‌شوند هیچ تعارفی نداریم.

رحمانی اضافه کرد: انتظار می‌رود مدیران بخش های مختلف در تصمیم گیری ها دقت نظر کافی را داشته باشند و پس از اتخاذ آن با دقت و با قدرت برای پیگیری و ثمربخشی تصمیمات پیگیری‌های لازم را نیز انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به ضوابط فعالیت و نظارت بر بستر های آگهی الکترونیکی خودرو گفت: تصمیمات در هر عنوان و شکلی که اتخاذ می شود باید در راستای منافع مردم باشد و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط به این موضوع نیز برای تسریع در خروجی تصمیمات خود گام های اجرایی تری بردارندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟