دیگر خودروی ناقصی تولید نخواهد شد

به گزارش رکنا ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از این پس، هیچ خودروی ناقصی در خطوط کارخانجات تولید نخواهد شد.

فرشاد مقیمی در مورد آخرین شرایط تحویل خودروهای ثبت نامی از طرف خودروسازان گفت: نزدیک به 10 هزار خودروی موجود در کف پارکینگ خودروسازان تحویل داده شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، به زودی فهرست کاملی از قطعات کسری دو خودروساز بزرگ تهیه و تکمیل خواهد شد تا بخشی از آن را از طرف قطعه‌سازان داخلی و بخش دیگر را از طرف قطعه‌سازان خارجی تأمین کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آن بخش از قطعات مورد نیاز خودروها که قرار است از داخل کشور تأمین شود، در قالب پروژه‌های ساخت داخل دنبال می‌کنیم که بر این اساس، هر هفته به صورت منظم، نشست‌هایی برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم زمینه تولید را در کشور با توجه به مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در رونق تولید ملی و حمایت از مصرف‌کنندگان فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: به محض اینکه فهرست کاملی از کسری قطعات مورد نیاز خودروسازان نهایی شود، برنامه‌ریزی برای تکمیل خودروها شروع شده و خودروهای تکمیل‌شده را تحویل متقاضیان خواهیم داد؛ از طرف دیگر، برنامه‌ریزی ما برای تولید خودروها به طوری است که تولید غیرتجاری نداشته باشیم.

به گفته مقیمی، در خصوص خودرویی مانند کوئیک، خودروساز مربوطه عقیده دارد که هر میزانی که از این خودرو تولید شده، تجاری گردیده و با نقص تولید مواجه نیست؛ چون که وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است که خودروهای ناقص از این پس تولید نشوند.

وی اظهار داشت: پیش بینی ما این است که به محض اینکه ساز و کار تأمین قطعات مورد نیاز، فراهم شود، حداکثر ظرف 5 هفته، کل خودروهای موجود را تکمیل کنیم.

مقیمی در ادامه در جواب به این سؤال که آیا فروش فوری خودروسازان کاهش یافته است، گفت: فروش فوری تابعی از عرضه و تقاضا است و با توجه به اینکه ظرف سه هفته اخیر، شاهد آرامش در بازار خودرو بوده‌ایم، تقاضای کاذب تا اندازه زیادی از بازار خارج شده و عملاً التهابی را مشاهده نمی‌کنیم، ولی به هر حال باید سایت‌های فروش خودرو هم اجازه تداوم این آرامش را بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟