مقاومت تویوتا برای ساخت کارخانه خودروسازی در عربستان

به گزارش رویترز، از دو سال پیش خاندان عربستان در حال مذاکره با شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن هستند تا این شرکت را بر آن دارند یک کارخانه خودروسازی داخل عربستان راه‌اندازی کنند.

احداث این کارخانه از چند جهت برای سعودی‌ها اهمیت دارد که از جمله آنها می‌توان به تلاش عربستان برای کسب درآمد بیشتر و ایجاد اشتغال برای قشر جوان این کشور است.

به گفته 4 منبع آگاه علیرغم تلاش سعودی‌ها، اما تویوتا تاکنون به درخواست آنها جواب رد داده و مذاکرات در این زمینه به دلایل مختلف از جمله بالا بودن هزینه نیروی انسانی در عربستان، بازار داخلی کوچک، و نبود قطعه‌سازان داخلی، بی‌نتیجه بوده است و تویوتا دست نگه داشته است.

بستن این قرارداد تا سال 2020 برای عربستان و در واقع اجرای طرح توسعه ارائه شده از سوی ولیعهد این کشور بسیار حیاتی است. شکست در این زمینه می‌تواند شکست طرح محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را در تغییر ساختار اقتصادی این کشور رقم بزند.

در واقع دست رد به تویوتا شکست بعدی محمدبن سلمان خواهد بود چرا که چند طرح دیگر وی از جمله عرضه اولیه سهام آرامکو نیز شکست خورده و قتل جمال خاشقچی نیز وجهه سعودی‌ها را نیز خراب کرده است.

منابع آگاه در مورد مذاکره عربستان با تویوتا می‌گویند: آنها جواب نه قاطع ندادند اما به طور مودبانه اعلام کردند که علاقه‌ای به این پروژه ندارند.

در راستای ایجاد 1.6 میلیون فرصت شغلی در صنعت این کشور تا سال 2030 محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور می‌خواهد نیمی از روند تولید خودروها و تسلیحات وارداتی به عربستان را به داخل این کشور منتقل کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟