کاهش ارزبری قطعات وارداتی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه اقدامات منجر به کاهش ارزبری قطعات وارداتی به کشور شد که در این راستا شرکت ایران خودرو ۴۰ میلیون و شرکت سایپا ۳۸ میلیون دلار کاهش ارز بری داشتند.

 فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و‌ هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و‌تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد: موضوعی که در جلسه به آن پرداختیم؛ گزارشی از روند راهبردهای وزارت صمت در راستای ساخت داخل و تعمیق بخشی به قطعات و‌ تجهیزات مورد نیاز در حوزه تولید کسور ارائه کردیم و با توجه به سیاست‌هایی که در حوزه برنامه های بالادستی و‌ تاکیدهای مقام معظم رهبری در این رابطه، اقداماتی را از اواخر سال گذشته آغاز کرده بودیم.

وی افزود: مجموعه اقدامات منجر به کاهش ارزبری قطعات وارداتی به کشور شد که در این راستا شرکت ایران خودرو ۴۰ میلیون و شرکت سایپا ۳۸ میلیون دلار کاهش ارزبری داشتند.

مقیمی ادامه داد: این هدف گذاری ها در سال ۹۸ با این سیاست که چه قطعات و‌ تجهیزات بیشتری ارزبری را دارد به ویژه در خودروهای پر تیراژ ادامه دارد تا این قطعات و‌ تجهیزات را بتوانیم با سرمایه های موجود در کشور استفاده کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه های خودرو همزمان با روز صنعت، معدن و‌ تجارت، گفت: در این نمایشگاه همه نیازمندی هایمان در بخش صنعت را اعلام می کنیم. مدیریت خاص و ویژه و متمرکزی بر ثبت سفارش داشتیم و حدود ۱۵۲۱ قلم کالا که واردات آن ممنوع است حدود ۱۳۴۳ تعرفه را هم مدیریت شدید می کنیم از بابت اینکه بتواند در حد نیاز کشور ثبت سفارش اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به زمان کاهش ارزبری شرکت های سایپا و‌ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری ما در این زمینه در سال جاری ۱۲۶ قطعه معادل ۹۲ میلیون یورو به بهره برداری می رسد و شرکت سایپا ۳۵ قطعات معادل ۱۸۲ میلیون یورو نیز کاهش ارزبری خواهند داشت.

مقیمی درباره کیفی سازی تولیدات داخل بخش صنعت، بیان کرد: ممکن است در برخی حوزه های تولیدی امروزه به دلیل در کیفیت کار بیشتری انجام بگیرد از سویی کالای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار است و‌ما در افزایش کیفیت پرورژه های خود را تعریف می کنیم.

معاون امورصنایع وزارت صمت در پایان درباره خودروهای توقیف شده در پارکینگ های ایران خودرو و سایپا، یادآور شد: ما در این رابطه برنامه‌های مناسبی اتخاذ کردیم و‌ در تعطیلات گذشته حدود ۱۶ هزار از این خودرو به بازارها عرضه شدند و‌ برنامه خروج‌خودرو ها از پارکینگ ها را نیز از خودروسازها دریافت کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟