درخواست خودروسازان از ترامپ برای لغو قوانین سختگیرانه زیست محیطی

به گزارش رویترز، مدیران عامل شرکت های خودروسازی جنرال موتورز، فورد، فیات-کرایسلر و مقامات بلندپایه شرکت های خودروسازی تویوتا، فولکس واگن، هوندا، هیوندای، نیسان و دیگران از ترامپ خواستند این تصمیم را لغو کند و هشدار دادند که اگر این مقررات ادامه یابد، هزاران شغل در صنعت خودرو از بین خواهند رفت.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا روند تصمیم‌گیری خود را تسریع کرده و قبل از آمدن ترامپ به کاخ سفید قوانین سخت‌گیرانه تری در زمینه آلایندگی تا سال 2025 را نهایی کرده است.

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در تاریخ 13 ژانویه تصمیم حفظ مقررات بهره وری مصرف سوخت مصوب دولت اوباما تا سال 2025 را نهایی کرد. تصمیمی که بخش عمده و کلیدی از میراث جوی و آب و هوایی دولت وی را حفظ خواهد کرد.

براساس مقررات سال 2012، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا باید تا آوریل 2018 تصمیم بگیرد که آیا مقررات آلایندگی خودروهای مدل 2022 تا 2025 را تغییر دهد یا خیر.

پیش تر مدیرعامل فورد طی هشدار ناامیدکننده ای خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفته بود که صنعت خودرو این کشور با شدیدترین مقررات در زمینه مصرف سوخت مواجه شده است.

مارک فیلدز مدیرعامل فورد به ترامپ گفته که مقررات درباره مصرف سوخت ممکن است به تنهایی به از دست رفتن یک میلیون شغل در آمریکا منجر شود.

رهبران سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا در دیترویت ظاهرا توافق کرده اند که دولت ترامپ باید برای مقررات هماهنگ که تغییر ذائقه مصرف کنندگان را در نظر داشته باشد، تلاش کند.

این سخنان ظاهرا به افزایش تقاضا برای خودروهای SUV و کراس اوور که مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای کوچک شهری بی طرفدار امروزی دارند، اشاره دارد.

ترامپ تاکنون هیچ برنامه ای را برای تغییر این استانداردها اعلام نکرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟