پلنگ سیاه؛ اتومبیل سوپراسپورت Aston Martin DBS را ببینید +تصاویر

در یک روز بارانی پاییزی، بدترین انتخاب برای رانندگی یک Aston Martin مجهز به سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است. اما به نظر می‌رسد این DBS Superleggera Volante مشکی رنگ با وجود هوای بارانی در این آزمون سخت، موفق بوده است. نکته مهم در تصاویر فاش شده آن است که این نمونه اولیه از پوشش استتار معمول برای فاش نشدن اطلاعات خودروهای آزمایشی اسفاده نکرده است، پس نیازی به حدس و گمان درباره ظاهر این خودرو سقف باز نداریم.

در واقع سقف نرم DBS Superleggera Volante کمی شبیه اتومبیل کوپه سقف ثابت همین شرکت است. تنها تفاوت ظاهری آن در قسمت پشت؛ به‌ خاطر باز کننده کوچکتر سقف جمع‌شونده است. تنها موضوعی که هنوز مشخص نیست این است که یک اسپوبلر فعال در عقب اتوموبیل قرار دارد و به گفته تحلیلگران در هنگام افزایش سرعت خودرو بالا می‌آید؛ اما باز هم نیازمند توضیح سازندگان در هنگام رونمایی خودرو خواهد بود.

به لحاظ فنی موتور V12 توربو دوگانه 5.2 لیتری به اندازه 715 اسب بخار(533 کیلووات) قدرت تولید می‌کند و این اتومبیل را به یکی از سریع‌ترین‌های جهان تبدیل خواهد کرد. همچنین گفتنی است؛ موتور DBS به دلیل توان بالایی که دارد می‌تواند سرعت اتوماتیک خروجی کافی را به چرخ‌های محرک عقب هدایت کند.تنها نکته منفی در DBS این است که وزن اضافی سقف جمع شونده و تفاوت کم در ایرودینامیک ممکن است باعث کاهش میزان سرعت صفر تا صد خودرو در عرض 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت آن شود.

هنوز مشخص نیست که DBS Superleggera Volante چه زمانی عرضه می‌شود. انتظار می‌رود در وضعیت هوایی مناسب مانند تابستان آینده شاهد معرفی آن باشیم. ممکن است قیمت این اتوموبیل از قیمت پایه طرح کوپه یعنی 304 هزار دلار بیشتر باشد و Aston Martin گزینه‌های جانبی زیادی برای جلب توجه مشتریان با قیمت بالاتر در نظر خواهد گرفت.

در ادامه تصاویر مربوط به سوپراسپورت Aston Martin DBS را مشاهده می‌کنید:خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

8918979_388

8918980_579

8918982_485

8918983_431

کدخبر: 433989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟