تسلا فرد انتخابی خود برای جایگرینی ایلان ماسک را معرفی کرد

در حالی که اکثر شرکت‌های خودروسازی طی سال‌های اخیر بر روی ساخت اتومبیل‌های سریع و سوپراسپورت با طراحی‌های مخصوص خودشان مشغول بودند، تسلا تنها شرکتی بود که وارد عرصه جدیدی از ساخت اتومبیل شد.

تلاش‌های بسیاری که مهندسان تسلا با مدیریت ایلان ماسک انجام دادند منجر به ساخت اولین اتومبیل‌های خودرو در سطح جهان شد. اما این موفقیت تسلا درست در سال گذشته و زمانی که می‌خواست اولین آزمایش‌های خود را تجربه کند با حاشیه های بسیاری همراه شد.

دلیل اصلی حاشیه‌ها این بود که اولین اتومبیل خودران تسلا در روزهای آزمایشی خود یک سانحه به بار آورد و باعث کشته شدن یکی از عابران پیاده شد. پس از آن انگشت اتهامات به سمت ایلان ماسک نشانه رفت، چراکه ایده اولیه ساخت این نوع خودرو توسط ماسک به ثبت رسیده بود.

از آن پس شرکت تسلا با مشکلات زیادی همراه شد، از طرف دیگر سهام این شرکت روز به روز کاهش یافت تا جایی که مقامات تسلا تصمیم گرفتن که ایلان ماسک را از سمت ریاست هیات مدیره این شرکت عزل کرده و فرد مناسب دیگری را جایگزین وی کنند. این در حالی بود که ایلان ماسک به هیچ وجه استعفای خود را قبول نمی‌کرد.

اما درست پس از گذشت 2 ماه از اعلامیه مسئولان تسلا برای انتخاب رئیس جدید، ساعاتی پیش مقامات این شرکت اعلام کردند که فرد جدیدی که قصد دارند به جای ایلان ماسک ریاست هیئت مدیره را بر عهده بگیرد را انتخاب کردند و این فرد Robyn Denholm خواهد بود. گفته می‌شود Robyn Denholm که پیش از این مامور امور مالی شرکت Telstra بود، به زودی جای ایلان ماسک را در ریاست هیئت مدیره خواهد گرفت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟