افتتاح رسمی و همزمان ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد در خطوط 6 و 7 مترو

به گزارش رکنا ؛ علی امام مدیرعامل شرکت مترو با اعلام خبر فوق گفت: با بهره برداری از ایستگاه امیرکبیر در خیابان هفده شهریور (پایین تر از میدان شهدا، جنب تونل زیرگذر امیرکبیر) دسترسی شهروندان و کسبه ساکن محدوده میدان خراسان، بازار امین حضور و ... به شبکه مترو تسهیل خواهد شد.

او در ادامه داد: بیست و یکمین ایستگاه خط 6 متروی تهران، دارای دو ورودی مستقل است که ورودی شرقی آن واقع در جنب پارکینگ تونل امیرکبیر، در فاز نخست به بهره برداری می رسد. ایستگاه امیرکبیر در عمق 30 متری زمین احداث شده و تجهیزات مختلفی همانند آسانسور، پله خروج اضطراری، ورودی مخصوص جهت تردد افراد کم توان در آن تدارک دیده شده است. همزمان با افتتاح ورودی نخست، تجهیزاتی از قبیل سیستم های مخابراتی، اعلام و اطفاء حریق، نظارت تصویری، تهویه تونلی و تهویه مطبوع ایستگاه نیز آماده بهره برداری خواهد بود.

از دیگر امکانات این ایستگاه می توان به 4 آسانسور و 10 پله برقی که 8 رشته پله از آنها نصب و آماده بهره برداری است، اشاره کرد.

گفتنی است هزینه راه اندازی ایستگاه امیرکبیر 270 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 150 میلیارد تومان صرف تامین تجهیزات شده است.

افتتاح رسمی این ایستگاه همزمان با ایستگاه مترو برج میلاد هفته آینده صورت خواهد گرفت؛ این در حالی است که ایستگاه برج میلاد از تاریخ 26 آبان ماه سال جاری مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 638011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟