به گزارش رکنا، صبح امروز و پیش از اینکه نشست مطبوعاتی غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه ‌قضائیه آغاز شود، خبر دستگیری یکی از قضات معروف رسانه‎ای شد. بیژن قاسم‎زاده که اتفاقاً اکثریت او را به نام قاضی صادرکننده حکم فیلترینگ تلگرام می‌‌شناسند، بازداشت شد و این خبر از سوی اسماعیلی مورد تأیید هم قرار گرفت. آن گونه که اسماعیلی در مورد بازداشت او توضیح داد، این اتفاق در ادامه رسیدگی به پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه است. فردی که پس از آمدن رئیسی به قوه قضائیه و آغاز دوره تحول بازداشت شد و آنقدر پرونده‎اش سنگین است که رئیس دستگاه قضا از رشوه‌‌هایی که او دریافت کرده با صفت «بهت‎آور» استفاده می‎کند.

سخنگوی قوه قضائیه وقتی با سؤالی روبه‎رو شد که خبرنگار برای معرفی قاضی بازداشت شده از عنوان «قاضی فیلترکننده تلگرام» استفاده کرد، گفت: کسی ممکن است هزاران خدمت خوب داشته باشد اما اگر خطایی داشته باشد حتماً باید به آن خطا رسیدگی شود. او ادامه داد: در پرونده‌ای در ارتباط با پیگیری برخی عناصری که در داخل قوه قضائیه تحت تعقیب قرار گرفتند، دو نفر از قضات، یکی از قضات شاغل و یک نفر هم از قضات بازنشسته که اخیراً بازنشست شده بود، بازداشت شدند و پرونده‌شان مراحل تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند. با تکمیل تحقیقات در این باره ممکن است افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گیرند. بنابراین بازداشت برخی افراد در این حوزه

صحت دارد.

اما این خبر در حالی صبح امروز منتشر شد که طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسم‌زاده روز جمعه گذشته با دستور قضایی بازداشت و روانه زندان شده است.

او سال گذشته که بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه بود حکم به صدور فلیترینگ تلگرام صادر کرد که اعتراضات زیادی را به همراه داشت. نام بیژن قاسم زاده در پرونده حمید بقایی نیز مطرح شده که همین امر هم هجمه‌های زیادی را به سوی او روانه کرد. تا آنجا که عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان وقت تهران، به دفاع از او برخاست و گفت که می‌خواهند دل او را خالی کنند.

حکم قصاص قاتل شیرمحمد علی در دیوان عالی تأیید شد.

حبس حسین فریدون در دادگاه تجدیدنظر از 7 سال به 5 سال تقلیل یافت.

در پرونده اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه 17 نفر از جمله 2 قاضی بازداشت شدند.

نماینده مجلس اعلام کرد که چنین اقلامی(ارز و یورو) در منزل من وجود نداشته و به سرقت نرفته است.

درباره دستگیری ۲۱۱ دانشجو در علوم پزشکی وزارت بهداشت به ما گزارشی ارائه نشده است.

یک جاسوس به اعدام محکوم شده است.

سه جاسوس به اتهام جاسوسی برای انگلیس، امریکا به 10 سال زندان محکوم شدند.

تبادل زندانیان میان ایران و امریکا در دستور نیست.

برای پرونده قائم مقام قالیباف کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال شده است.

بازداشت کامیل احمدی صحت دارد.

شهرام جزایری به ۱۲ سال حبس و پرداخت ۴۵ میلیارد ریال و همچنین 37258 دلار محکوم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟