گره کور در راز قتل مرتضی گرد پایتخت

خانواده این مرد خواستار دریافت دیه از صندوق بیت المال شدند .

به گزارش رکنا، نیمه شب بیست و ششم اسفند سال ۹۴ مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و کمک خواست .وی گفت پیکر نیمه جان مردی را داخل پراید نقره ای اش پیدا کرده است.

بلافاصله ماموران پلیس به منطقه مرتضی گرد رفتند و با پیکر نیمه جان مردی داخل پراید نقره ای رو به رو شدند که شواهد نشان می‌داد چاقو خورده است .

وی بلافاصله به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد اما به دلیل شدت خون ریزی جان سپرد.

مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود به ماموران گفت :من چهار سال است که در یک کانکس در منطقه مرتضی گرد نگهبان هستم. آن شب در اتاقک نگهبانی نشسته بودم که متوجه شدم یک پراید نقره ای از مسیر اصلی منحرف شد و به سمت راست جاده آمد .او دقیقا مقابل کانکس نگهبانی توقف کرد و در ماشین را باز کرد. وقتی جلو رفتم با صحنه وحشتناکی روبه رو شدم. مردی غرق خون بود. او به سختی به من گفت که داخل شهرک او را با چاقو زده اند. من همان موقع پلیس را مطلع کردم، اما او اسمی از ضارب نبرد.

به دنبال اظهارات این مرد تلاش برای افشای هویت قربانی آغاز شد و پلیس از طریق شماره پلاک خودرو راننده پراید خانواده وی را شناسایی کرد. در بررسی‌ها روشن شد این مرد ۵۳ ساله مصطفی نام داشت و با پراید نقره ای مسافرکشی می کرد .ماموران در نخستین گام از تحقیق ها به پرس و جو از خانواده وی‌ پرداختند.

پسر مصطفی به ماموران گفت: پدرم راننده بود و شب ها در حوالی میدان تره بار مسافرکشی می‌کرد. او دیروز از خانه بیرون رفت و نیمه شب جنازه او پیدا شد .پدرم با هیچ کسی خصومت شخصی نداشت و نمی دانم چرا کشته شده است.فقط پلیس در بازرسی ماشین پدرم کارت ملی یک زن ناشناس را پیدا کرده است.با اظهارات پسر قربانی صاحب کارت ملی که زن جوانی بود ردیابی شد و گفت :وقتی به عنوان مسافر سوار پراید نقره ای شدم کارتم ناخواسته از داخل کیفم بیرون افتاده است.

به این ترتیب پلیس هیچ مدرکی علیه زن جوان به دست نیاورد.

وقتی تلاش چهار ساله پلیس برای یافتن قاتل مرد مسافرکش بی نتیجه ماند و هیچ مظنونی در این زمینه دستگیر نشد ، اولیای دم درخواست دریافت دیه از صندوق بیت المال را مطرح کردند .

آن ها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده و با حضور یک قاضی مستشار حاضر شدند .پسر قربانی گفت :پدرم بی گناه کشته شد و با گذشت چهار سال از مرگ او هنوز قاتل شناسایی نشده است .پدرمان مشکل اخلاقی یا خصومت شخصی با کسی نداشت .من در این چهار سال به سختی خرج زندگی مادر و دو خواهرم را تامین می کنم. حالا تقاضا داریم تا دیه پدرمان از صندوق بیت المال به ما پرداخت شود .

بنابر این گزارش ؛ در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهار نظر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟