این کشتی غیرقانونی آب های ایران را ترک کرده بود تا به صورت پنهانی به ماهیگیری در آب های آزاد بپردازد اما وقتی به آب های سومالی وارد شد به دردسر افتاد.

خانواده ناخدای کشتی که در جدال با گارد ساحلی در هشت کیلومتری سومالی کشته شده بود درخواست کردند دیه از صندوق بیت المال به آن ها پرداخت شود .

22 شهریور سال ۹۶ حیدر که ناخدای کشتی ماهیگیری بود همراه هشت سرنشین کشتی اش راهی آب‌های آزاد شدند.

این کشتی در فاصله ۶۰ کیلومتری سومالی بود که گارد ساحلی آن ها را متوقف کرد. در جدالی که در این میان صورت گرفته بود ناخدا حیدر بر اثر شلیک گلوله گارد ساحلی جان سپرد و سرنشینان کشتی ماهیگیری به کشور بازگشتند.

با مرگ ناخدای کشتی اولیای دم وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران مراجعه و درخواست کردند دیه از صندوق بیت المال به آن ها پرداخت شود .

همسر ناخدا حیدر گفت :شوهرم سال ها ناخدای کشتی ماهیگیری بود . او و هشت سرنشین کشتی اش برای ماهیگیری به حوالی سومالی رفته بودند اما ناخواسته از مرز عبور کردند و به همین دلیل گارد ساحلی به سمت آن ها شلیک کرد .همسرم بی گناه کشته شده و حالا تقاضا دارم دیه او از بیت‌المال به ما پرداخت شود.

قضات دادگاه پس از این درخواست بار دیگر به بررسی پرونده پرداختند و دریافتند ناخدا حیدر و سرنشینان کشتی اش به صورت غیر قانونی به حوالی سومالی رفته بودند .

بنابه این گزارش، قضات جنایی این درخواست را رد کردند و این حکم در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟