بهره برداری از دومین کافه کارآفرینی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه این افتتاحیه گفت: پس از راه‌اندازی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و در راستای رسالتی که در این زمینه بر عهده داشتیم، بستری را جهت شکوفا شدن خلاقیت و ایده‌های نو که منجر به شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوین شود، در قالب کافه کارآفرینی ایجاد کردیم.

وی افزود: این کافه کارآفرینی، در راستای توسعه فرهنگ کار و با همیاری کانون کارآفرینان، شرکت پدیده سلامت، شتابدهنده لوتوس، شتابدهنده کالومین و دیگر فعالان این حوزه تحت عنوان کافه کارآفرینی دژ در شهر رویایی پدیده افتتاح شد.

وی اظهارداشت: تلاش داریم تا کافه های کارآفرینی مختلفی را به منظور اتصال کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار با هدف رونق فضای کارآفرینی، رشد خلاقیت و شکوفایی ایده‌های کسب‌وکار و شبکه‌سازی در مشهد و دیگر شهرهای استان مورد بهره برداری قرار دهیم.

بابایی طرح کافه کارآفرینی را زمینه مشارکت کارآفرینان در ارائه مشاوره های تخصصی به مجریان طرحهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: فعالان اقتصادی و کسانی که برای اجرای طرحهای کارآفرینانه با مشاوره می توانند در ارتباط با بهبود فضای کسب و کار در کافه با ایده های نو مشارکت داشته باشند و با مشارکت دانشجویان در سطح دانشگاهها، ایده ها و نوآوریها جمع آوری شود.

محمودجانی درمیان رئیس کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور نیز در این برنامه گفت: یکی از مشکلات اصلی در ابتدای شکل گیری هر کسب و کار و استارتاپ، نبود یک پاتوق ثابت و تخصصی جهت گرد هم آمدن اعضای تیم است.

وی افزود: کافه های کارآفرینی،  با ایجاد یک فضای نوآورانه و جذاب محلی ایده آل برای جلسات و فعالیت های گروهی و همفکری های استارتاپی است.

جانی درمیان ادامه داد: در کافه های کارآفرینی با توجه به تجربه و شناختی که از طرفین فوق داریم و همچنین ارتباط مؤثر با مسئولین دستگاه‌های اداری، در قالب یک دورهمی دوستانه بین طرفین اتصال برقرار کرده و تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون موانع پیش روی آنان را با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه ها برداریم.

کدخبر: 784770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟