از دست رفتن سرمایه 20 میلیارد تومانی 2 برادر در مشهد

 از اینکه سرمایه چند ساله شان، یک شبه از چنگشان درآمده و در کوره بازارهای دیجیتالی ذوب شده بود، در شوک بودند. هر دو برادر رؤیای پول دار شدن یک شبه و دستیابی به سود چندبرابر را در سر داشتند، برای همین به شخصی ناشناس که خود را فردی موجه نشان می داد اعتماد کردند و بعد هم در این میدان بازی، سخت باختند.

به گزارش رکنا، ماجرای این پرونده کلاهبرداری کلان که پول سه خانه مسکونی خرجش شد از آنجا شروع شد که دو برادر برای دستیابی به سود کلان و افزایش موجودی خود تصمیم به سرمایه گذاری در حوزه رمزارزهای دیجیتالی گرفتند.

دو برادر در حالی به میدان بازی قدم گذاشتند که اصلا هیچ شناختی از اصول و قاعده بازی نداشتند برای همین باوجود توصیه های امنیتی پلیس فتا به فضای مجازی اعتماد کردند و قدم اول را برای سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزهای دیجیتالی برداشتند.

فروش خانه ها

دو مرد جوان که از چندی پیش در یک گروه تلگرامی با کاربری خرید و فروش «توکن»( رمزارزهای دیجیتالی) فعالیت داشتند در ادامه مسیر با فردی ناشناس که سود چندبرابر ی را برای سرمایه گذاری در این حوزه پیشنهاد داده بود، آشنا شدند.

این شخص به دو برادر اطمینان داده بود که در صورت خرید توکن مورد نظر به زودی آن ها را به سود چندبرابری می رساند. اگرچه دو مرد جوان ابتدا باید این فرد را در باره ادعاهایش می آزمودند اما به او اعتماد کردند و داروندارشان که سه خانه بود را فروختند و بعد هم به خیال خود تبدیل به ارز دیجیتالی کردند.

خالی بودن کیف دیجیتالی

دو مرد جوان که فکر می کردند سرمایه 20 میلیارد تومانی رمزارز دیجیتالی شان در کیف دیجیتالی آن ها جا خوش کرده و به زودی سرمایه شان به رشد چشمگیری خواهد رسید با خیال آسوده کارشان را جلو می بردند اما غافل از اینکه این آرامش قبل از توفان است و به زودی قرار است یک سونامی رخ دهد و داروندارشان را با خود به ناکجاآباد ببرد.

ظن یکی از برادرها زمانی کارساز شد که او دریافت کیف دیجتالی شان خالی است. کیف پولی که باید رقم 20 میلیارد تومانی را با سود حاصله اش نمایش می داد، موجودی اش مساوی با صفر بود. مردان جوان انگار که کسی در جمجمه شان تیر خلاص زده باشد، بی حرکت، مات و مبهوت شده بودند.

با فردی که برای مدتی نقش مشاورشان را بازی می کرد تماس گرفتند اما پاسخی از جانب او دریافت نکردند. برایش پیام گذاشتند اما بازهم با هیچ روبه رو شدند.

فرار متهم به خارج از کشور

دو برادر حالا مانده بودند که با این کلاه گشادی که بر سرشان رفته است چه باید بکنند. به پیشنهاد یکی از دوستان خود به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه کردند و علیه متهمی که نه او را دیده و نه می شناختند شکایت کردند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده کلاهبرداری بزرگ گفت: پس از تشکیل این پروند در پلیس فتای مرکز استان تحقیقات اولیه آغاز و در ادامه بررسی ها مشخص شد که متهم هیچ نوع ارز دیجیتالی برای دو مال باخته خریداری نکرده است.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، متهم با علم به این موضوع که شاکیان هیچ اطلاعی در حوزه خرید و فروش رمزارزهای دیجیتالی ندارند با سرمایه 20میلیارد تومانی شاکیان توکن تقلبی خریداری و آن ها را با چالشی بزرگ روبه رو کرده است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: در ادامه تحقیقات پرونده متهم شناسایی و ردزنی شد. بررسی های تکمیلی این پرونده نشان از خروج این فرد از کشور داشت که در ادامه هماهنگی های لازم با پلیس بین المللی انجام شده است و به زودی متهم به دام می افتد.

منبع: شهرارا

کدخبر: 746247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟