آغاز عملیات توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان کشور

حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغاز عملیات سراسری توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی توسط آستان قدس که به صورت ویدئو کنفرانس با کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور از حرم مطهر رضوی انجام شد، ضمن تشکر از تمامی خادمیاران رضوی فعال در این طرح، ابراز کرد: خودکفایی محرومان سیاست آستان قدس در امدادرسانی به نیازمندان است، لذا همه خادمیاران رضوی در استان‌‎های مختلف باید در راستای خودکفایی نیازمندان فعالیت کنند.

وی افزود: امیدواریم روزی تمام مردم عزیز ایران اسلامی از حداقل امکانات معیشتی برخوردار باشند و این سفره‌های مهربانی را در موضوعات و ساحت‌های دیگری پهن کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برای برخی از هموطنانمان ایجاد شده است، تصریح کرد: بیش از یک سال است که کشور گرفتار این ویروس منحوس شده و متأسفانه مشکلات معیشتی برای برخی از هموطنان عزیز ما ایجاد شده است، لذا در این شرایط خاص آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان توان به کمک نیازمندان بشتابد و به میزان مقدورات برای رفع نیازهای اولیه آنها اقدام کند، اما سیاست اصلی ما کاهش فقر است.

مروی ابراز کرد: شرایط امروز جامعه ما به واسطه شیوع ویروس کرونا، شرایطی استثنایی است که باید همه برای رفع مشکلات وارد میدان شویم، اما در شرایط عادی سیاست اصلی ما ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی برای خودکفایی احسان جویان است.

وی با بیان اینکه در اجناس اهدایی به نیازمندان باید به کیفیت و مرغوب بودن کالاها دقت شود، عنوان کرد: یکی از جنبه‌ها رعایت حرمت و کرامت محرومان نوع اجناس اهدایی به این افراد است، لذا در تهیه بسته‌های معیشتی باید بهترین اجناس و کالاها مورد استفاده قرار بگیرد.

شناسایی ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دارای اولویت 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز به اشاره به جزئیات این طرح گفت: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و با هدف اجرای دستورات تولیت آستان قدس رضوی در این حوزه، چهارمین مرحله از طرح «سفره های مهربانی» در سراسر کشور آغاز شده و تا آغاز دهه کرامت، ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای اهدا به نیازمندان و محرومین آماده خواهد شد.

محمدحسین استادآقا افرود: در قالب این طرح ۱۱۱ هزار نفر از خادمیاران سراسر کشور، هر یک مسئولیت تامین ۸ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی را عهده دار شده اند که توسط خود آنها و با همکاری خیران عاشق امام رضا(ع) به عنوان یاوران رضوی، تهیه خواهد شد. 

استادآقا تصریح کرد: خیران گرانقدر سراسر کشور برای مشارکت در این طرح معنوی، می توانند از طریق واریز هزینه هر بسته به حساب دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در هر استان، تهیه و تحویل اقلام معیشتی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و یا با شماره گیری کد #۸* و انتخاب عدد ۵ وجه خود را به صورت آنلاین واریز و در این امر خیر سهیم شوند.

به گفته او، این بسته های معیشتی شامل مواد غذایی اساسی از جمله برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و... است.

 استادآقا همچنین با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم شناسایی دقیق نیازمندان سراسر کشور گفت: در این راستا و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دهک یک در استان های مختلف کشور که در صف حمایت کمیته امداد قرار دارند، شناسایی شده اند و هدف اول توزیع بسته های معیشتی طرح سفره های مهربانی خواهند بود. 

وی افزود: این طرح تا کنون با تامین ۹۰ میلیارد تومان کمک حمایتی در ۲۸ استان آغاز شده و تا دهه کرامت امسال ادامه خواهد داشت.

میرشکار/مشهد

کدخبر: 680338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟