افزایش ۶۰ درصدی نتیجه مثبت تست های کرونا در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا، دکتر مهدیس قویدل افزود: از آغاز موج چهارم اوجگیری کرونا روزانه ۲۰ تست پی.سی.آر از بیماران کرونایی گرفته می‌شود که به نسبت قبل از آن چهار برابر افزایش یافته است همچنین در این ایام روزانه پنج مورد نمونه‌گیری کووید از کادر درمان این بیمارستان انجام می‌شود که پیش از این روزانه یک مورد انجام می شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نتیجه ۷۰ درصد نمونه‌های روزانه‌ای که در موج چهارم بحران کرونا گرفته می شود مثبت است در حالی که قبل از تعطیلات نوروز ۱۰ درصد این میزان مثبت بود.

مدیر آزمایشگاه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها به خصوص در ماه مبارک رمضان مهمترین خواسته ما از مردم است و این که در این ماه مبارک از برگزاری و یا حضور در میهمانی ها و برنامه های ضیافت افطار اجتناب کنند.

جانشین مسوول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دکتر شریعتی مشهد که به طور اختصاصی به بیماران کرونایی اختصاص دارد نیز گفت: از ابتدای امسال نتیجه دوسوم آزمایشهای طبی روزانه کووید-۱۹ در این مرکز مثبت بوده است. 

مریم حمیدی افزود: ظرف روزهای اخیر در قالب موج چهارم طغیان ویروس کرونا در جامعه این میزان بیشتر هم شده است. 

وی ادامه داد: شمار نتایج مثبت آزمایشهای طبی کرونا در بیمارستان شریعتی مشهد اواخر اسفند ماه پارسال کمتر از یک سوم کل موارد مورد آزمایش را شامل می‌شد. 

جانشین مسوول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دکتر شریعتی مشهد گفت: نمونه‌گیری تشخیصی کووید-۱۹ به طور روزانه از همه بیماران و کادر درمان حاضر در این بیمارستان صورت می‌گیرد و نتایج آن ظرف ۲۴ ساعت مشخص می‌شود. 

این مدافع جبهه سلامت اظهار امیدواری کرد که با تداوم همکاری‌ همه‌جانبه مردم با خادمان حوزه سلامت هرچه زودتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به کاهش بگذارد.

مسوول آزمایشگاه مرجع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حال حاضر چهار آزمایشگاه تخصصی شناسایی ویروس کرونا در این دانشگاه فعال است و علاوه بر این برخی از مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی نیز در این حوزه با دانشگاه همکاری دارند.میرشکار/مشهد

کدخبر: 679531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟