نخستین پارک تخصصی تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد راه‌اندازی می‌شود

حمیدرضا بحرینی مدیر شتابدهنده وسنی، با اعلام این خبر گفت: این پارک به وسعت ۵۰۰۰ متر مربع برای راه‌اندازی استودیوهای تولید محتوای صوتی و تصویری و استقرار تیم‌های تولید محتوا در طبقه چهارم اداره کل پست استان خراسان‌رضوی راه اندازی می‌شود.

حمیدرضا بحرینی افزود: پارک تخصصی تولید محتوای دیجیتال می‌تواند به ساماندهی انواع و اقسام فعالیت‌های دانش بنیان در این حوزه منتج شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تولید محتوای دیجیتال نیاز اصلی فضای مجازی است، راه‌اندازی پارک تولید محتوا در مشهد را گامی موثر برای محتواسازی فاخر از سوی تیم‌های تخصصی خواند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر مشهد در حوزه انیمیشن و بازی سازی و تولید اپلیکیشن اظهارکرد: رویکرد ما در این پارک با توجه به پتانسیل‌های موجود در شرق کشور از جمله نخبگان و جوانان و وجود مراکز علمی-تحقیقاتی و دانشگاهی و شرکت‌های صنایع‌خلاق و استارتاپ‌های موثر، رسیدن به جایگاه‌های بالا در این بخش‌ها است.

بحرینی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی این پارک تولید محتوا، توسعه صادرات محتوایی کشور  است گفت: 

مدیر اکو سیستم تولید محتوای دیجیتال وسنی، تاکید کرد: این پارک می‌تواند با نگاه ویژه به محتواسازی در حوزه بین‌المللی، تجربه خوبی  برای جهانی‌سازی محصولات فناورانه را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.

پارک تولید محتوای مشهد با مشارکت شتاب دهنده وسنی راه اندازی می‌شود، فرآیند اجرایی این مجموعه از سال گذشته آغاز شده است و به‌زودی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

مشهد-رکنا- محمدعلی میرشکار

کدخبر: 649067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟