ضرورت تشکیل مجمع سرمایه‌گذاران خراسانی داخل و خارج کشور

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی به مشکلات محیط کسب و کار و مسئله جذب سرمایه گذاری خراسان رضوی پرداخت و گفت: شرایط فعلی اقتصادی و توامان انباشت قوانین مخل و مانع‌ساز باعث شده تا در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی با مشکلات فراوانی مواجه شوند و تولیدکنندگان از آینده فعالیت‌های خود، بیم داشته باشند.

وی افزود: ارکان مختلف حاکمیتی برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید و سرمایه گذاری در کشورمان تلاش کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران، اشاره‌ای نیز به ظرفیت خراسانی‌هایی داشت که ساکن در دیگر استان‌ها یا حتی مقیم کشور‌های دیگر جهان هستند، اما راغب به سرمایه گذاری در این خطه می‌باشند کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مسیر ورود سرمایه این افراد به کشور تسهیل شده و حتی برای آن مشوق‌هایی پیش‌بینی شود. بعضی از این افراد مشتاقند تا برای آبادانی شهر و استان خود، گامی بردارند پس باید ظرفیت مذکور را مغتنم بدانیم.

اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز پیشنهاد کردند تا با همکاری اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی، زمینه مذاکره با ایرانیان و خراسانیان مقیم دیگر استان‌ها و یا حتی ساکن در خارج از کشور فراهم شود تا زمینه لازم برای ورود سرمایه‌های این افراد به این استان شکل بگیرد و تسهیلگری‌ها و حمایت‌های لازم نیز از جانب نمایندگان مجلس برای این مهم انجام پذیرد.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا برای این گروه از سرمایه گذاران خراسانی داخل و خارج کشور، مجمعی با کمک اتاق تشکیل شده و افراد مشتاق به مشارکت نیز در آن عضو شوند.

مشهد-رکنا- محمدعلی میرشکار

کدخبر: 649033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟