شناسایی عامل نشر اکاذیب علیه یکی از ارگان‌های دولتی

سرهنگ "علی محمدپور" رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از ارگان‌های دولتی به پلیس فتا شهرستان قاین و طرح شکایت مبنی بر نشر اکاذیب ، تهمت و افترا نسبت به مدیران و کارکنان این مجموعه در شبکه اجتماعی تلگرام توسط فرد یا افرادی ناشناس، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سرهنگ "محمدپور" ادامه داد: پس از ارائه مستندات توسط شاکی و اقدامات تخصصی واطلاعاتی صورت گرفته توسط افسران پلیس فتا شهرستان قاین متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام سایبری عنوان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا شهرستان قاین در ابتدا منکر بزه انتسابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان به بزه انتسابی خود معترف و از کرده خود احساس ندامت و پشیمانی داشت، لذا در پایان پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.  

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز تشویق سایر افراد و گروه‌ها به انتشار مطالب توهین‌آمیز جرم تلقی شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

سرهنگ علی محمدپور خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری  096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

کدخبر: 748497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟