دستگیری عاملان پخش چک پول‌های جعلی در خراسان جنوبی

 سرهنگ حسینی گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از کسبه و مغازه دستگیری عاملان کلاهبرداری با چک پول های جعلی در خراسان جنوبی داران در سطح شهرستان بیرجند با چک پول‌های جعلی توسط افراد ناشناس، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: مأموران پلیس آگاهی خراسان جنوبی پس از بررسی اظهارات مال باختگان و با انجام تحقیقات گسترده میدانی در کمتر از ۲۴ ساعت فردی که با یک سواری پژو ۴۰۵ در سطح شهرستان بیرجند اقدام به خرید اقلام مصرفی با چک پول‌های جعلی می‌کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی گفت: متهم در ابتدا منکر هر گونه جرمی شده، ولی در نهایت با روبه رو شدن ادله و مستندات جمع آور شده توسط پلیس آگاهی، به ۴۳ فقره کلاهبرداری به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال با چک پول‌های تقلبی با همدستی یک نفر از دوستانش لب به اعتراف گشود.

سرهنگ حسینی با اشاره به این که در ادامه عملیات همدست متهم توسط مأموران پلیس آگاهی نیز دستگیر شد؛، افزود: در این زمینه ۲ متهم دستگیر شدند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: شهروندان در صورت دریافت چک پول‌های جعلی در هنگام فروش اقلام از افراد کلاهبردار می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی موضوع را پیگیری کنند و هرگونه موارد مشکوک مرتبط با جعل اسکناس و مدارک را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کدخبر: 717535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟