نخستین دوره رهبری در ورزش زنان آغاز شد

به گزارش رکنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، نخستین دوره عالی رهبری در ورزش زنان امروز (یکشنبه) با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر فرهادی‌زاد معاون توسعه زنان وزارت ورزش و جوانان و دکتر قراخانلو، رئیس آکادمی ملی المپیک در سالن همایش استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه دوره عالی رهبری در ورزش زنان، مهین فرهادی‌زاد در تشریح فلسفه برگزاری این کلاس، ضمن قدردانی از حمایت‌های کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک از ورزش بانوان اظهار داشت: بانوان فعال در بخش‌های مختلف مانند انجمن‌ها و کمیته‌های فدراسیون‌های ورزشی، مربیان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ما را ترغیب به جانشین‌پروری در پست‌های مدیریتی کرد تا افراد با علم و اطلاعات کافی، جایگزین نیروهای قبلی خود باشند. در این راستا بانوان معرفی شده از سوی فدراسیون‌ها طبق شاخص‌های اعلام شده معاونت ورزش بانوان مورد بررسی قرار گرفتند و نفرات منتخب برای شرکت در دوره پذیرفته شدند.

معاون توسعه ورزش زنان با یادآوری اهمیت انتقال تجربیات و دانش زنان موفق در این عرصه تصریح کرد: این دوره، بانوان را قادر خواهد ساخت تا در موقعیت کاری خود دانش کافی را داشته، با آگاهی تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشند و مطابق با سیاست‌های کمیته بین‌المللی المپیک، به برقراری برابری جنسیتی در ورزش کمک خواهد کرد. از این رو برنامه‌ریزی‌ها برای حضور توانمند بانوان در فدراسیون‌ها و بخش‌های مختلف ورزش ادامه دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد سرفصل‌های دوره رهبری در ورزش زنان گفت: موضوعات مختلفی از جمله مدیریت فرهنگی در ورزش، رهبری در جنبش المپیک و ارزش‌های المپیک و .... توسط اساتید برجسته کشور به مدت هشت هفته و در قالب 54 ساعت کلاس آموزشی تدریس می‌شود.

رضا قراخانلو نیز اظهار داشت: آکادمی ملی المپیک در پیروی از سیاست‌های کمیته ملی المپیک که آن نیز در متابعت کمیته بین‌المللی المپیک است، ورزش بانوان را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و در راستای اهداف و پیشرفت آن گام برمی‌دارد.

رئیس آکادمی ملی المپیک با بیان اینکه پتانسیل بسیار زیادی در بخش بانوان وجود دارد، گفت: با توجه به تمام محدودیت‌هایی که در حال حاضر در ورزش قهرمانی با آن مواجه هستیم، یکی از اقدامات موثر و قابل اجرا، محقق کردن استفاده از ظرفیت بانوان است و آکادمی ملی المپیک از سه سال گذشته مبادرت به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان از جمله روانشناسی ورزشی و دوره عالی بدنسازی کرده است و اکنون به همین منظور، دوره عالی رهبری در ورزش زنان با همکاری آکادمی ملی المپیک و معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی شده و با حضور 52 شرکت‌کننده اجرا می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟