آخرین خبر از خرید واکسن کرونای چینی

به گزارش رکنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه ۷ دی ماه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت واکسن کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور، قرار شده تا جمعیت هلال احمر به درخواست وزیر بهداشت برای واردات واکسن کرونا و بحث خرید آن ورود کند.

او افزود: مقرر شده که جمعیت هلال احمر یک میلیون دوز واکسن کرونا را از کشور چین خریداری کند. همه واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شوند مورد تأیید وزرات بهداشت هستند و متولی نظارت بر خرید واکسن از منبع، سازمان غذا و دارو است و هر تعداد واکسنی که جمعیت هلال احمر وارد کند، در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

همتی بیان کرد: قرار شده ۱۵۰ هزار دوز واکسن از شرکت فایزر توسط خیرین کشور‌های غربی به ایران اهدا شود که در این بخش هم با وزرات بهداشت هماهنگ هستیم، زیرا نگهداری از آن‌ها در دمای منفی ۷۰ درجه یک مقدار سخت است، البته جمعیت هلال احمر در توزیع واکسن کرونا نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه به ۱۹ تا ۲۹ میلیون دوز واکسن کرونا نیاز داریم، گفت: قرار نیست کل کشور واکسینه شوند، بلکه افراد آسیب پذیر باید آن را دریافت کنند و سازمان غذا و دارو مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد کرد و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟