تشکیل گروه سه نفره ‌ شهید سلیمانی و ابومهدی و نوری مالکی برای جنگ با داعش

به گزارش رکنا، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق و دبیرکل حزب الدعوه در مستند الرحلة الاخیرة که از شبکه ماهواره ای العهد عراق پخش شد گفت: آمریکایی ها شهید ابو مهدی المهندس را یک چالش برای خود می دانستند و از زمان های دور مسئولیت اتفاقات سفارت آمریکا در کویت و لبنان و دیگر کشورها را برعهده شهید ابومهدی می دانستند و من نمی توانم در رابطه ادعاهای آن‌ها را تایید و یا تکذیب کنم اما آمریکایی ها او را در لیست سیاه خود قرار دادند.

المالکی گفت: آمریکایی ها تحرکات شهید ابومهدی در عراق را رصد می کردند و ما تلاش می کردیم که او دور از چشمان آن ها باشد. در اوایل اشغال عراق ابومهدی زیاد به عراق نمی آمد زیرا نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند و امنیت کشور به دست آن ها افتاده بود.

وی در ادامه با اشاره به دوران سخت جنگ با داعش گفت: در حقیقت چالش های ما چالش های ایران نیز بودند. زیرا در صورت سقوط عراق ایران نیز در موقعیت سختی قرار می گرفت، حمایت های ایران از ما حمایت ودفاع از خود ایران، اسلام، عراق و تمام منطقه بود زیرا اگر عراق در آن مرحله سقوط می کرد تمام منطقه سقوط می کرد؛ نه لبنان نه سوریه نه اردن و نه غیره باقی نمی ماندند و همه آن ها به دست نیروهای افراطی و تروریستی که در سطح منطقه و جهان حمایت می شدند، سقوط می کردند. بنابراین اقدام ایران سریع بود و من در این جا برای اولین بار اعلام می کنم که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه من یک فرماندهی عالی برای مقابله با چالش تشکیل دادیم و همواره نشست هایی در منزل بنده برگزار می کردیم، نقشه ها و گزارشات جبهه ها و لیست نیازهایمان را قرار می دادیم و آن ها را بررسی می کردیم.

نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد: ما از ایران به صورت مستقیم اسلحه می خریدیم، وقتی از کشورهای دیگر سلاح می خریدیم بعد از شش ماه یا یک سال برای ما می فرستادند اما ایران اگر امروز از آنها اسلحه می خریدیم روز بعد به دست ما می رسید و همین مساله بود که ما را نجات داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟