درآمد ۳۷ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش رکنا، بیژن زنگنه در مراسم بهره‌برداری از سه طرح ملی وزارت نفت با اشاره به اهمیت صنعت پتروشیمی و دستاورد‌های این وزارتخانه در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه با اتکاء به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و زحمات همکارانم در صنعت نفت، دستاورد‌های بزرگی را به‌دست بیاوریم که صنعت پتروشیمی یکی از این دستاوردهاست.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به درآمد‌های صنعت نفت در سال‌های گذشته، درآمد ۳۷ میلیارد دلاری را برای سال ۱۴۰۴ پیش بینی کرد و افزود: درآمد صنعت پتروشیمی در سال ۷۶ بر پایه قیمت‌های ثابت سال ۹۵ حدود ۲ میلیارد دلار بود که با شروع طراحی گسترده از سال ۷۶، درآمد این صنعت با جهش اول در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و از سال ۹۲ با پیگیری جهش دوم و اتمام این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

زنگنه در ادامه با اشاره به وعده افتتاح ۱۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱.۴ میلیارد دلار و ظرفیت ۲۵ میلیون تُن در برنامه جهش دوم صنعت پتروشیمی گفت: امروز سه طرح دیگر در غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد و مجموع طرح‌های افتتاح شده به ۱۰ طرح خواهد رسید.

یکی از طرح‌های افتتاح شده امروز مربوط به فاز دوم پتروشیمی ایلام بود که به گفته وزیر نفت ظرفیت مجموع این طرح ۷۶۵ هزار تُن با سرمایه‌گذازی ۸۶۶ میلیون یورو است، و خوراک آن توسط پالایشگاه گاز ایلام تامین و پروپیلین و دیگر محصولات را تولید می‌کند.
زنگنه در ادامه به اهمیت ایلام در صنعت نفت اشاره کرد و از توسعه طرح‌های دیگر وزارت نفت در ایلام در خصوص تولید پروپیلن و میادین نفتی دیگر در این منطقه تا سال ۱۴۰۰خبر داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 643550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟