بازار مرغ آرام گرفت/ آشوب در بازار تخم‌مرغ

به گزارش رکنا، قیمت هرشانه تخم‌مرغ 30عددی ساده 35 تا 40 هزار تومان در خرده فروشگاه‌های سطح شهر تهران به فروش می‌رسد و بر اساس اخبار موجود، این محصول در برخی از شهرستان‌ها تا 45 هزار تومان نیز افزایش یافته است.

قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار تهران به‌قیمت مصوب به فروش می‌رسد به‌طوری که قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ 14.5 هزار تومان است؛ یعنی هرشانه 30عددی حدود 26 هزار تومان تا 29 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش حداکثر قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی 30عددی نیز حداکثر 31 هزار تومان تعیین شده است اما این نرخ توسط این شرکت‌ها رعایت نمی‌شود به‌طوری که قیمت هرشانه تخم‌مرغ 20عددی 34 تا 38 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که قیمت 30عددی آن حدود 51 تا 52 هزار تومان می‌شود.

تخم مرغ
گران‌فروشی و دلال‌بازی تخم‌مرغ
طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در این ارتباط اظهار داشت: تولید تخم‌مرغ در سال جاری در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حتی در برخی از استان‌ها میزان تولید افزایش یافته است.

طلایی افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ 14500 تومان است. این محصول با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار برای توزیع موجود است.

وی تصریح کرد: عرضه تخم‌مرغ خارج از قیمت مصوب به‌خاطر دلال‌بازی‌ها و تخلف است؛ دستگاه‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

طلایی گفت: اصناف برای دریافت و عرضه تخم‌مرغ به‌قیمت مصوب با در دست داشتن تأییدیه وزارت صنعت به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 643272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟