بازار سرد خودرو در خواب زمستانی!

به گزارش رکنا، بازار خرید و فروش خودرو به استناد گفته های فعالان بازار و مشاهدات میدانی نشان از آن دارد که کمتر کسی در این شرایط خواستار خرید خودرو است.
روند نزولی قیمت ها که متاثر از کاهش قیمت ارز است عاملی شده تا مشتریان خودرو دست از خرید برداشته و به امید کاهش بیشتر قیمت ها باشند.
علاوه بر این شرکت های خودروساز نیز در قالب طرح های فروش درصدد پاسخگویی به تقاضای بازار برآمده اند اما تحویل مدت دار خودرو آن هم در پیش فروش ها عاملی شده تا مردم رغبتی به خرید خودرو در طرح های پیش فروش نداشته و بیشتر در طرح فروش فوری خودروها شرکت کنند. اما متاسفانه تعداد خودروهای عرضه شده در طرح های فروش فوری نتوانسته است تاثیری بر مدیریت تقاضای خرید خودرو داشته باشد.

در بازار خرید و فروش خودرو نیز بنا به گفته فعالان بازار معاملات خودرو به حداقل رسیده است. توقف کاهش قیمت ارز باعث شده تا قیمت خودروها نیز نسبت به هفته گذشته کاهش کمتری داشته باشد. اما در مجموع در طول یک ماه اخیر روند نزولی قیمت ها تقاضا را برای خرید خودرو کاهش داده است.

در شرایط فعلی بازار افرادی که به قید ضرورت نیازمند خرید خودرو هستند اقدام به معامله می کنند اما افرادی که به دنبال سود و یا تعویض خودروهای خود هستند دست از معاملات کشیده و منتظر ثبات بازار هستند.

در حال حاضر قیمت پژو ۲۰۵ تیپ ۵، ۲۴۰ میلیون تومان پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۷۷ میلیون تومان، و سمند ال ایکس ۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین پراید ۱۳۱ نیز ۹۷ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۱۰۷ میلیون تومان و تیبا دو ۱۱۵ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد، علاوه بر این پژو ۴۰۵ نیز ۱۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟