محسن هاشمی:در بعد شهرسازی خطاهای فاحشی در تهران صورت گرفته است

به گزارش رکنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این سال های اخیر اقداماتی برای تاب آوری اجتماعی انجام نشده اعلام کرد: در این بخش مشکل زیاد است و باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران کار کرد تا چه کنیم، تهران شهری برای زندگی شود.

« محسن هاشمی » روز دوشنبه که در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ سخن می‌گفت افزود: در تاب آوری بحث زلزله مطرح است و همه منتظر یک زلزله هستند و باید این مساله در این سده به نوعی حل شود و در نمایشگاهی که برپا می‌شود معلوم شود که چه کارهایی باید انجام دهیم.

به گفته وی، تنها ۲۰ درصد از کارهایی که باید انجام می‌شد را انجام داده‌ایم و باید در تاب آوری زلزله کار عمیقی شود که شاهد تلفات زیاد نباشیم و مهمتر از این تاب آوری در آسیب‌های اجتماعی است که از همه نظر مشکل داریم.

هاشمی تاکید کرد: در تاب آوری اجتماعی کار زیاد است از سویی در بعد شهرسازی خطاهای فاحشی در تهران صورت گرفته و همه شهرداران در طول صد سال اخیر که بیش از ۵۰ نفر هستند اشتباهات فاحش شهرسازی داشتند و همین باعث شده است که تهران شهرسازی متوازنی نداشته باشد که این را باید جبران کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سال ۹۷ زمانی که آقای افشانی شهردار بود، شورای شهر تهران با پیشنهاد خانم خداکرمی مصوبه‌ای را عرضه کرد که رویداد ۱۴۰۰ و در صحن تصویب شد که شهردار برنامه‌های خود را برای ۱۴۰۰ به صورت لایحه به شورا بدهد و شورای شهر آن را بررسی و تصویب کند، بعد این مصوبه به شهرداری رفت و به دلیل اتفاقاتی که افتاد طول کشید و در نهایت با تاخیر بسیار زیاد در سال ۹۸ یا ۹۹ بود که یک لایحه یک صفحه‌ای آمد و به تایید شورا نرسید.

رییس شورای تهران ادامه داد: برای اینکه اعضا در جریان قرار گیرند در یک جلسه هم اندیشی مطرح کردیم و نظراتی داده و قرار شد برود و تکمیل شود و بعد در شورا تصویب شود اما هنوز منتظریم این برنامه بیاید و تصویب کنیم. برای احترام به اعضای شورای شهر تهران هم شده است این را به شورا بیاورید تا آنجا تصویب شود. این اتفاق باید بیفتد و خوب است با سرعت بیشتری مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه ۱۴۰۰ اجازه دهید گذری به تاریخ تهران کنیم، تهران روستای کوچکی به عنوان ییلاق شهر باستانی ری بوده است و از ۲۵۰ سال پیش به تدریج رشد کرد و از ۲۵ هزار نفر جمعیت و با رشد انفجاری جمعیت در دوره پهلوی الان کمتر از ۱۰میلیون نفر جمعیت رسیده است و اگر شهرهای اقماری را جزو تهران ببینیم جمعیت تهران بیشتر می‌شود و این شهرهای اقماری با تهران به صورتی باهم همبستگی ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: تهران تجربه توسعه پایدار و متوازن نداشته است و الان می‌توان گفت که درست است که این شعار تهران برای همه داده می‌شود اما تلاش این است که تهران شهری برای زندگی شود اما هنوز به طور کامل در تهران به دست نیامده است و من فکر می‌کردم وقتی این طرح به شورای شهر می‌آید روی آن کار کنیم که تهران در ۱۴۰۰ شهری برای زندگی باشد.

وی تاکید کرد: سه نکته اساسی تهران را شهری برای زندگی می‌کند، مهمترین عنصر بحث آلودگی هوا و محیط زیست است که دچار بحران شده و کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران برای آن ایده‌های مناسبی داشتند.

به گفته هاشمی، آلودگی هوا و استفاده به این سبک از سوخت‌های فسیلی و ذرات معلقی که در تهران ایجاد می‌شود و حمل و نقل خصوصی که تهران را به سمت آلودگی بیشتر می‌برد و باید به سمت حمل و نقل عمومی زیست محیطی ببریم و از این جهت تهران را تاب آور کنیم. همه اینها باید در طرح ۱۴۰۰ مطرح شود.

مراسم رویداد ۱۴۰۰ با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در برج میلاد بصورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟