آنالیز رسمی بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای توسط AFC

به گزارش رکنا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) در گزارشی تحلیلی، به آنالیز دیدار تیم‌های اولسان هیوندای و پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 پرداخت که به شرح زیر است:

اولسان هیوندای به لطف انعطاف دفاعی خود و سرسختی جونیور نگرائو، تعداد پیروزی‌های نمایندگان شرق مقابل غرب آسیا را به 11 بُرد از 14 بازی رساند. پرسپولیس ممکن است برای دومین بار در طول سه سال گذشته در فینال دچار اندوه شود اما نکات مثبتی در این دیدار برای قهرمان ایران وجود داشت.

اولسان هیوندای با دو گلی که به پرسپولیس زد، اولین تیمی بود که در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، در 9 بازی متوالی با بیش از یک گل پیروز شد. با این حال این دفاع تیم کره‌ای بود که پیروزی در فینال را تضمین کرد. اولسان در این تورنمنت ترجیح داد رو به جلو بازی کند اما این موضوع در دقایق زیادی از فینال برعکس بود. اولسان در طول مسابقه فقط 42.7 درصد مالکیت توپ داشت و با تحمل فشار پرسپولیس، برتری شکننده خود را حفظ کرد.

با داشتن 81.8 درصد تکل موفق مشخص است که همه بازیکنان در حال تلاش بودند اما تعداد کمی از آنها از مدافع هلندی یعنی دیو بولتویس موثرتر بوده‌اند. این بازیکن 30 ساله که شایسته تبدیل شدن به اولین بازیکن هلندی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بود، چهار بار قطع توپ کرد، در 80 درصد نبردها پیروز شد و دقت پاس 73 درصدی داشت. کارایی دفاعی بولتویس ناامیدی بزرگی برای پرسپولیس رقم زد و بازیکنان این تیم فقط دو شوت در چهارچوب داشتند. اگر هم این مدافع هلندی خط حمله تیم ایرانی را محدود نمی‌کرد، جو سوهوک دروازه‌بان اولسان وارد عمل می‌شد. آنها می‌دانستند با توجه به قدرت پرسپولیس هنگام آزادی داشتن در بازی، ممکن است اتفاقات بدی برای اولسان رخ دهد.

کلاس بالای میلاد سرلک در میانه میدان

سرلک با وجود بازی مقابل بهترین بازیکن رقابت‌ها یعنی یون بیت‌گارام، برنده نبرد در میانه میدان شد. این بازیکن 25 ساله حیرت‌‌آور 94 درصد پاس درست را به ثبت رساند، در 10 دوئل پیروز شد و چهار بار توپ را قطع کرد. با حضور ثابت در نیمه اول و تلاش برای محدود کردن حملات اولیه اولسان، سرلک در نیمی از دوئل‌های هوایی خود موفق بود و چهار بازیابی توپ داشت. او که به صورت اختصاصی در یک‌سوم میانی زمین بازی می‌کرد، بارها خط حمله اولسان را خنثی کرد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) , لیگ قهرمانان آسیا , تیم فوتبال پرسپولیس , اولسان هیوندای کره‌جنوبی , میلاد سرلک ,

حضور سرلک در نیمه دوم و با مالکیت پرسپولیس، بیشتر از قبل احساس شد. این هافبک با گذشت زمان بیشتر جلو رفت و نقش مستقیمی در تلاش برای به ثمر رسیدن گل تساوی داشت. با داشتن دقت در بیش از 80 درصد پاس به یک‌سوم پایانی زمین در طول مسابقات، روز شنبه تغییری در این آمار ایجاد نشد و سرلک سه بار با بازیکنان تیمش در موقعیت‌های خطرناک پاسکاری کرد، از جمله دو سانتر در نیمه دوم به محوطه جریمه اولسان، البته سرلک در پایان نتوانست کمک کند که تیمش شکست غم‌انگیز 2018 را پاک کند اما این عملکردی رو به جلو برای بازیکن پیشین تیم زیر 19 سال ایران بود.

جونیور نگرائو، آرام هنگام فشار

او تنها چهار گل در 12 بازی اول خود در رقابت‌های قاره‌ای زده بود اما برای نگرائو در سفر به قطر چیزهای زیادی برای اثبات وجود داشت. این بازیکن در پایان با زدن 7 گل، به تعداد گل‌های آقای گل بازی‌ها یعنی عبدالرزاق حمدالله رسید و منصفانه است بگوییم حرفش را ثابت کرده است. بیشتر موفقیت این بازیکن برزیلی را می‌توان ناشی از آرامش تحت فشار دانست. او خودش گفته بود اولسان کارش را با ذهنیت متفاوت و قوی‌تر آغاز کرد و به همین دلیل همچنان برنده می‌شود. نگرائو این موضوع را در زمین نشان داد.

تأثیر این بازیکن با زدن پنج گل در سه بازی مشهود است و پنالتی‌های زیاد نشان‌دهنده موفقیت خودساخته اوست. جونیور با میانگین بیش از 5 لمس در محوطه جریمه در طول رقابت‌ها، فعالیت خود را با چهار لمس توپ در محوطه جریمه پرسپولیس نشان داد. جای‌گیری او در زمین ممکن است به گونه‌ای باشد که در جریان بازی موفق به گلزنی نبوده باشد اما نگرائو نقش مستقیمی در اعلام پنالتی‌ها برای گلزنی داشت. اولین پنالتی روی پاس او به یون بیت‌گارام و افتادن این بازیکن روی زمین در محوطه جریمه اعلام شد.

پنالتی دوم در شرایطی ایجاد شد که این مهاجم 33 ساله با آن آشناتر بود. او به تیر دوم رفت و فضای خوبی برای گلزنی داشت، اگر خطای هند مهدی شیری رخ نمی‌داد. هیچ یک از این فرصت‌ها بدون اینکه جونیور خونسردی خود را حفظ کند و مکان مناسب را در زمان مناسب پیدا کند، ایجاد نمی‌شد. آرامشی که در سومین بازی متوالی از آن بهره‌مند شد و دو گل دیگر زد تا دومین  قهرمانی اولسان هیوندای را به ارمغان بیاورد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟