یارانه 120 هزار تومانی؛ هیاهو برای پول ۳ شانه تخم مرغ!

به گزارش رکنا، رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که درباره تعطیلات دو هفته ای تهران برگزار شده بود، از یارانه کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی برای خانوارهای بدون در آمد، بیمه و حقوق ثابت خبر داد. خانوارهایی که بیشتر درآمد روزانه دارند و در محدودیتهای کرونایی بیشتر از همه آسیب می بینند.

اما از همان روز اول رقمی که برای این یارانه کمک معیشتی در نظر گرفته شده بود، با اعتراض خیلی از این افراد روبرو شد. اینکه با افزایش نرخ تورم در یکی دو ماه گذشته و افزایش قیمت کالاهای اساسی ، این مبلغ کمک زیادی به معیشت مردم به خصوص کسانی که درآمد ثابت ندارند، نمی کند.

شانه تخم مرغ ۱۲۰ هزار تومان

رقم اصلی یارانه کمک معیشتی که به یارانه کرونایی معروف است، برای افراد مشمول ۱۰۰ هزار تومان است . البته قرار است به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود. با این حال خیلی از کسانی که به رقم این یارانه اعتراض دارند، معتقدند ۱۰۰ هزار تومان یا ۱۲۰ هزار تومان در این تورم هیچ گره ای از مشکلات آنها باز نمی کند

در حال حاضر قیمت یک شانه تخم مرغ در بازار تره بار حدود ۴۰ هزار تومان است. یعنی با یارانه ۱۰۰ هزار تومانی یک نفر حتی سه شانه تخم مرغ هم نمی توان خرید.

معیشت بگیرانی که یارانه نگرفتند

حامد شمس رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبل از واریز اولین مرحله این یارانه معیشتی گفته بود ، لازم نیست مردم کاری انجام بدهند و مثل تسهیلات یک میلیون تومانی نیازی به ارسال پیامک نیست و خود وزارت تعاون مشمولان را شناسایی می کند.

اما در دو روز گذشته و بعد از واریز اولین مرحله این یارانه خیلی از افرادی که خودشان را مشمول این طرح می دانستند، اعلام کردند با اینکه هیچ در آمد ثابت و بیمه ای ندارند این یارانه برای آنها واریز نشده است. البته شنیده می شود بعضی از کسانی که بازنشسته و مستمری بگیر هستند این یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کرده اند.

روزهای اول گفته می شد، یارانه صد هزار تومانی به کسانی که در گروه یارانه معیشت بگیر هستند، پرداخت می‌شود.یعنی با توجه به پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران، این یارانه باید به این تعداد از مردم تعلق بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟