دلسردی اروپا از دستیابی به توافق برگزیت

به گزارش رکنا به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، انگلیس و آلمان چند ساعت مانده تا پایان اولتیماتوم پارلمان اروپا برای دستیابی به توافق تجاری که امشب تعیین شده است همچنان در مذاکرات برگزیت اختلافات زیادی دارند که این مناقشات بخصوص در مسئله ماهیگیری غیر قابل حل به نظر می رسد.

یک دیپلمات اروپایی شب گذشته گفت: یک دور جدید از مذاکرات در بروکسل هم به بن بست رسیده است. یک دیپلمات دیگر هم از تداوم اختلاف نظرها در این مذاکرات خبر داد.

به گفته دیپلمات های اروپایی اتحادیه اروپا یک پیشنهاد نهایی را به انگلیس در مسئله ماهی‌گیری ارائه داده است. حالا نخست وزیر انگلیس باید در این باره تصمیم گیری کند. به گفته یک دیپلمات اروپایی اگر انگلیس این پیشنهاد را رد کند به دلیل مسئله ماهی‌گیری عدم توافق به وقوع خواهد پیوست.

قرار است امروز (یکشنبه) هم مذاکرات برگزیت ادامه یابد. اما دیگر زمان زیادی برای دستیابی به موفقیت باقی نمانده است. پارلمان اروپا تا امشب به طرفین برای دستیابی به توافق فرصت داده تا زمان کافی برای تصویب توافق احتمالی از طرف این نهاد اروپایی هم وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایرلند هم شب گذشته اعلام کرد که توافق تجاری بین اروپا و انگلیس در 24 ساعت آینده دشوار است. همه مذاکرات در این باره می تواند به دلیل مسئله ماهیگیری با شکست مواجه شود.

رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا هم در این شرایط برگزیت را بزرگترین حماقت انسانی دانسته که دردناک است و تمام اروپا را تضعیف می کند.

محافل دولت انگلیس هم شب گذشته اعلام کردند که اگر بروکسل موضع خود را آشکارا تغییر ندهد هیچ توافقی وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب خروجی مذاکرات بین لندن و بروکسل در آستانه پایان دوران گذر انگلیس همچنان مشخص نیست.

فون در لاین و جانسون در روزهای اخیر چندین بار در مذاکرات تلفنی و حضوری تلاش کردند راهی برای خروج از بن بست مذاکرات برگزیت بیایند که تا به حال بی نتیجه بوده است.

بیشتر بخوانید

پارلمان اروپا طرح اضطراری کمیسیون برای برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

برگزیت| اولتیماتوم پارلمان اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسل

برگزیت|رایزنی تلفنی بی‌نتیجه "فون در لاین" و "جانسون"/ آلمان: توافق قبل از کریسمس بعید است

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به‌سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه پارلمان اروپا و احتمالاً پارلمان‌های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام‌شده را تصویب کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفت‌وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به‌گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به‌وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 641957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟