پارلمان اروپا طرح اضطراری کمیسیون برای برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

به گزارش رکنا به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، نمایندگان پارلمان اروپا طرح اقدامات اضطراری برای برگزیت بدون توافق را تصویب کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز جمعه تصمیمات مد نظر کمیسیون برای ماهیگیری، امنیت پروازها و حمل و نقل هوایی و جاده‌ای در صورت بروز برگزیت بدون توافق را تصویب کردند.

رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا گفت: ما می خواهیم به این ترتیب از هرج و مرج های سریع جلوگیری کنیم.

"دیوید مک لیستر"، از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی پارلمان اروپا هم گفت: ما باید برای همه سناریوها آماده باشیم. حالا شورای وزرای اروپای باید با این طرح اضطراری موافقت کنند.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی طرح اضطراری برای وقوع سناریوی احتمالی برگزیت بدون توافق را هفته گذشته ارائه داد. این طرح محتوی پیشنهاداتی برای حفظ پروازهای بین انگلیس و اتحادیه اروپا برای مدت 6 ماه است.

نمایندگان پارلمان اروپا بخصوص خواستار این مسئله بودند که هواپیماهای انگلیسی در صورت وقوع برگزیت بدون توافق بتواند در اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا برای انتقال واکسن و دارو مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس این طرح اضطراری تصمیمات مربوط به دسترسی کشتی های ماهیگیری اتحادیه اروپا به آب های انگلیس باید در مدت طولانی تر و تا پایان سال 2021 تنظیم شود.

نمایندگان پارلمان اروپا در جریان رای گیری درباره این طرح اضطراری اعلام کردند که آن ها دستیابی به تواقی با انگلیس را البته نه به هر قیمتی ترجیح می دهند. همچنین نمایندگان تاکید کردند که پارلمان اروپا باید زمان کافی برای بررسی و تصویب توافق احتمالی را داشته باشد.

پارلمان اروپا تا فردا شب به انگلیس و اتحادیه اروپا زمان داده است تا درباره توافق تجاری برای دوران پسا برگزیت به توافقی دست یابند.

خروجی مذاکرات بین لندن و بروکسل در آستانه پایان دوران گذر انگلیس همچنان مشخص نیست.

فون در لاین و جانسون در روزهای اخیر چندین بار در مذاکرات تلفنی و حضوری تلاش کردند راهی برای خروج از بن بست مذاکرات برگزیت بیایند که تا به حال بی نتیجه بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به‌سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه پارلمان اروپا و احتمالاً پارلمان‌های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام‌شده را تصویب کنند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفت‌وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به‌گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به‌وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 641491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟