پیامدهای اصرار ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

به گزارش رکنا، کارشناسان مسائل آمریکا معتقدند که این همه جنجال و سر و صدا درباره حجم و شدت تقلب و فساد در انتخابات تا حدی ناشی از فساد قوانین انتخابات این کشور و مصداق این حقیقت است که دمکراسی آمریکایی که آیینه دیپلماسی آمریکایی محسوب می شود، یک دموکراسی فاسد است.

برخی دیگر معتقدند که این حوادث بیانگر آن است که قانون انتخابات آمریکا از نظر حقوقی به شدت ناقص است. آنها بر این باورند که در صورت ادامه اعتراضات ترامپ و عدم پذیرش نتایج انتخابات می تواند اوضاع داخلی این کشور را بیش از همیشه دچار هرج و مرج و دستخوش خشونت کند.

با این حال برخی ناظران و کارشناسان در داخل آمریکا معتقدند که ترامپ هنوز یک روزنه امید دارد به این ترتیب که مجمع الکترال پس از رأی دادن، نتیجه را به مجلس نمایندگان و سنا ارجاع داده و این آرا در نشست مشترک نمایندگان و سناتورها در ششم ژانویه مورد بررسی قرار می گیرد و آخرین امید ترامپ این است که اکثریت اعضای کنگره، نتیجه آرای الکترال را نپذیرند اما بعید به نظر می رسد که ترامپ بتواند از این فرصت بهره مند شود مخصوصا که اکثریت نمایندگان مجلس نمایندگان دموکرات هستند.

به رغم تفاوت و تضاد در آرای و تحلیل های موجود اما اغلب ناظران بر ای باورند که ترامپ تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که چمدان هایش را ببندد و به ییلاق برود و خود را برای انتخابات بعدی آماده کند. زیرا مدتها قبل تمایل خود را برای شرکت در انتخابات بعدی ریاست جمهوری اعلام کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟