هک وزارت امنیت داخلی، خارجه و بهداشت آمریکا

به گزارش رکنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت، مقام‌ها و افراد آشنا به مساله که خواستند نامشان فاش نشود،‌ اعلام کردند: فهرست قربانیان جاسوسی سایبری که شامل وزارتخانه‌های تجارت و خزانه‌داری آمریکا می‌شود، بیشتر هم می‌شود و آژانس‌های بیشتر فدرال و تعدادی کمپانی‌های خصوصی را نیز در بر می‌گیرد.

"سولار ویندز"، بزرگترین تولید کننده نرم افزار مدیریت شبکه که "روس‌ها در آن دستکاری و جاسوسی انجام دادند"، روز دوشنبه در شکایت امنیتی فدرال خود اعلام کرد که احتمالا کمتر از ۱۸ هزار تن از مشتریانش تحت تاثیر این عملیات جاسوسی سایبری قرار گرفته‌اند.

این کمپانی بیش از ۳۰۰ هزار مشتری در سطح جهان دارد که شامل پنتاگون و کاخ سفید هم می‌شود؛ روسیه هرگونه دست داشتن در این نفوذ را رد کرده است.

گمان می‌رود که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این کمپین دست داشته باشد که از بهار سال جاری میلادی آغاز شده است. هکرها به سیستم‌های قربانیان و از طریق حمله "زنجیره تامین" یا جریان جاری پچ‌های نرم افزاری متصل به این سیستم‌ها از کمپانی سولار ویندز که ابزار مدیریت شبکه را تامین می‌کند، دست به اقدامات زده‌اند.

کارشناسان می‌گویند، ماهیت این حملات هکری نشان می‌دهد که مهاجمان بر اهداف ارزشمند تمرکز داشته‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟