روسیه اتهام حمله سایبری به آمریکا را رد کرد

به گزارش رکنا، پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد ادعای شرکت روسیه در حمله هکری اخیر به آمریکا اعلام کرد: روسیه در این حادثه هیچ نقشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به آمریکا پیشنهاد همکاری در عرصه امنیت سایبری کرد اما هیچ پاسخی از طرف آمریکایی به این پیشنهاد داده نشده است.

دولت آمریکا روز یکشنبه ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) اعلام کرد پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای درباره حملات سایبری از سوی یک دولت خارجی که سایت سازمان خزانه‌داری آمریکا و وزارت بازرگانی این کشور را هدف قرار داده بود، در حالت آماده باش قرار گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که این حمله سایبری توسط هکرهای دولت روسیه انجام شده است. در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن ادعای دست داشتن این کشور در حمله سایبری به خزانه‌داری آمریکا را رد کرد.

جان آلیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دولت از گزارش‌های مربوط به هک‌ها مطلع است. ما تمام اقدام‌های لازم برای شناسایی و اصلاح هرگونه مسئله احتمالی مرتبط با این وضعیت را انجام می‌دهیم.

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت: من یک بار دیگر این اتهامات را رد می کنم و بار دیگر گوشزد می کنم که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به طرف آمریکایی پیشنهاد کرد در مورد امضای توافقنامه ای در عرصه امنیت سایبری بتوافق برسند.

وی افزود: امضای این توافقنامه به دو کشور کمک می کند تا با یکدیگر همکاری کنند و با همدیگر علیه جرایم سایبری و تلاش های برای جاسوسی سایبری و موضوعات دیگر تعامل کنند اما به این پیشنهاد پاسخی داده نشده است.

پسکوف خاطرنشان کرد که اگر در طول چند ماه گذشته حملاتی صورت گرفته و طرف آمریکایی برای مقابله با آن کاری نتوانسته بکند نباید بی اساس و بدون هرگونه شواهد روسیه را متهم کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟