سوئد ارز دیجیتال را جایگزین پول نقد می کند

به گزارش رکنا ، خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه گزارش داد: سوئد در بین کشورهایی است که کمترین استفاده از پول نقد را در جهان دارد و کمتر از ۱۰ درصد از همه پرداخت های این کشور اسکاندیناویی اکنون با پول نقد انجام می شود.

دولت سوئد اکنون به طور جدی جایگزینی واحد پول این کشور موسوم به کرون با ارز دیجیتال را بررسی می کند و تحقیقات درباره آینده این انتقال پولی را آغاز کرده است.

ارز دیجیتال ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند و مبنای آن‌ها صفر و یک است.همان‌طور که از واژه آن نیز معلوم است، ارز دیجیتال به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد. این مفهوم در مقابل واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه مطرح می‌شود.

تحقیقات دولت سوئد در راستای انتقال به ارز دیجیتال اهداف متفاوتی را دارد که یکی از آنها ارائه نقشه ای درباره بازار پرداخت ها و آینده آن بر اساس تحولات صورت گرفته در سوئد و دیگر کشورها است.

دولت سوئد اعلام کرده، در این تحقیق به تجزیه و تحلیل این موضوع پرداخته می شود که بانک مرکزی سوئد باید پول این کشور (کرون) را به صورت الکترونیکی صادر کرده و مفهوم آن را به عنوان پول رایج در جهانی که کمتر از پول نقد استفاده می شود بررسی کند.

این تحقیق همچنین شامل بررسی اختلافات در وظایف دولت و بخش تجاری در بازار پرداخت ها و نیز نقش آینده دولت است.

تحقیقاتی که زیر نظر وزیر دارایی سوئد آغاز شده است تغییر مهمی را در الگوهای پرداختی در سراسر سوئد ایجاد خواهد کرد.

دولت سوئد اعلام کرده که به توسعه سریع فناوری و دیجیتالیزه شدن توجه دارد زیرا شرایطی را برای «راه حل های نوآورانه جدید که به عرضه تولیدات و خدمات مشتری پسند منجر می شود» ایجاد می کند.

وزیر دارایی سوئد گفت که کشورش به غیر از بازار پرداخت ها،نقش پیشتازی را در دیجتالیزاسیون بخش مالی ایفا کرده است.

سوئد در بین کشورهای جهان که کمترین استفاده از پول نقد را دارند، قرار دارد. در این کشور اسکاندیناوی استفاده از پول های کاغذی در سالهای اخیر در روندی آهسته کاهش یافته است.

مهم ترین مخالفت با استفاده کامل از ارز دیجیتال در این کشور دشوار کردن امور برای افراد مسن و اقشار فقیر جامعه از جمله بی خانمان ها است.

تحقیقات دولت سوئد زودتر از ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۲ به پایان نخواهد رسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟