امارات و ترکیه پروازهای خود را از سر می‌گیرند

به گزارش رکنا به نقل از بلومبرگ، پروازهای بین ترکیه و امارات طی چند روز آینده برای اولین بار از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و بسته شدن فرودگاه‌ها از سر گرفته می‌شود.

شرکت هواپیمایی فلای دبی که مانند شرکت هواپیمایی امارات تحت مالکیت دولت دبی قرار دارد، پروازهای بین دبی و استانبول را از هفدهم دسامبر آغاز می‌کند. ترکیش ایرلاینز که 49 درصد از سهام آن در اختیار دولت ترکیه است، قصد دارد پروازهای این مسیر را طی چند روز آینده آغاز کند.

امارات و ترکیه در مورد مسائل مختلفی از سوریه و عراق گرفته تا شرق مدیترانه با هم اختلاف دارند. امارات هم مانند متحد نزدیک خود، عربستان، مدل اسلام سیاسی رئیس جمهور ترکیه را باعث بی ثباتی منطقه می‌داند.

تصمیم از سرگیری پروازها بین این دو کشور نشان دهنده فروکش کردن تنش‌های بین ترکیه و امارات است. سران عربستان و ترکیه ماه گذشته توافق کردند کانال‌های گفتگوی خود را باز نگه دارند.

پرواز دبی به استانبول 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و از شلوغ‌ترین مسیرهای شرکت هواپیمایی امارات است. این پروازها برای شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین راهی برای جذب مسافرانی است که قصد سفر به غرب اروپا و آمریکای شمالی را از طریق فرودگاه تازه تاسیس استانبول دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 639995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟