برنامه ریزی حج 1400 در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رکنا ، اکبر رضایی، معاون حج و عمره در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، گزارشی از وضعیت و فرآیند عملیات حج 1400 ارائه کرد و گفت: باتوجه به تجربه عمره مفرده در شرایط کرونا در عربستان و نزدیک شدن زمان مذاکرات حج 1400 این موضوع در دستور کار مسئولان و مدیران سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.

او با اشاره به تعطیلی حج 99 اظهار کرد: به دستور ریاست سازمان حج و زیارت، این سازمان در پی آن است که سناریوهای مختلف در خصوص اعزام زائران به حج را مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار دهد و با ملاحظه سیاست های اعلام شده در این زمینه، اقدام متناسب انجام دهد.

علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت نیز به ضرورت پیگیری موضوع حج 1400 اشاره کرد و گفت: باتوجه به تولید واکسن کرونا، احتمال حضور زائران در حج تمتع با رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شده است، اما هنوز تا زمان مذاکرات حج با دولت عربستان، کیفیت و کمیت آن مشخص نیست تا متناسب با آن برنامه ریزی شود.

محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به 12 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها و بهینه سازی خدمات در حج 1398 یادآور شد: با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده این وجوه با هماهنگی بانک ملی و با توجه به شرایط خاص کرونا به حساب تمام زائران بازگشت داده شد.

او افزود: بین 120 تا 160 هزار تومان به حساب بانکی هر زائر واریز شد و این مبلغ در نزد بانک ملی برای حجاج محفوظ است و در اطلاع رسانی به زائران اعلام کردیم در شرایط بحران کنونی کرونا از رفتن به بانک ها خودداری کنند، زیرا این وجوه بدون مراجعه به بانک قابل برداشت است و جای نگرانی نیست.

حجت الاسلم و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این جلسه با اشاره به بازگشت وجوه مازاد حج 1398، بیان کرد: خوشبختانه با ابتکاری که در حج صورت گرفت و در پی حسابرسی های دقیق با طرف های عربستانی، این مبلغ از هزینه های زائران صرفه جویی شد که این اقدام و ابتکار عمل بسیار شایسته و ارزنده است.

نواب درباره برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای حج 1400 تاکید کرد: سناریوهای مختلف برای اعزام با حفظ عزت و کرامت زائران پیش بینی و متناسب با آن اقدام شود. همه گیری ویروس کرونا سبب برگزاری محدود حج 99 و محرومیت بسیاری از زائران از این مراسم مذهبی شد. اینک عربستان مراسم عمره را با حضور تدریجی زائران خارجی از سر گرفته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 638381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟