معاون استاندار قزوین: فعالیت اقتصادی بدون حمل و نقل مفهومی ندارد

به گزارش خبرنگار رکنا در قزوین، عیسی قبادی در جلسه کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان که با دستور کار افتتاح کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان وانت بارهای کشور در قزوین برگزار شد، افزود: اساسا حمل و نقل تاثیرگذارترین بخش اقتصادی در خود اقتصاد و جریان صادرات و واردات کالا است به همین دلیل در جهان به این صنعت بسیار توجه می‌شود.

قبادی اضافه کرد: خوشبختانه بخش تعاون از ابتدای انقلاب به این بخش ورود کرده و در گذشته تعاونی ۱۷ گانه را در صنعت حمل و نقل داشتیم که تا به امروز کار خود را به درستی انجام داده اند.

کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان وانت بارهای کشور درقزوین افتتاح گرددید

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل باید سرمایه گذاری درستی داشته باشیم، افزود: اگرچه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل بسیار سنگین، کاملا زیرساختی و نیازمند توجه ویژه است ولی موجب توسعه کشور، رونق اقتصادی و اشتغالزایی خواهد شد.

این مسئوول افزود: امروزه حمل و نقل به یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد تبدیل شده است و هم بر اقتصاد به دلیل نوع فعالیت خود تاثیر می‌گذارد و هم تاثیر زیادی بر اشتغال دارد.

وی افزود: اگر بخش بازرگانی در اقتصاد از اهمیت زیادی برخوردار است اتکای بسیار زیادی بر صنعت حمل و نقل دارد چون این بخش، بیش از نیمی از هزینه و قیمت کالا را در کشورهای دنیا تعریف و تعیین می‌کند که بستگی به سرمایه گذاری کشورها دارد.  

معاون استاندار قزوین تصریح کرد: به موازات سرمایه گذاری‌های کلان در جهان سرمایه گذاری‌هایی در حوزه حمل و نقل نیز صورت می‌گیرد چون اگر به به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل توجه نشود سرمایه گذاری در کارهای دیگر هم با مشکل مواجه خواهد شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان وانت بارهای کشور درقزوین افتتاح گرددید

قبادی بیان کرد: باید به صنعت حمل و نقل در کشور به مثابه گردش خون در بدن نگاه کرد که اگر این چرخه در پیکر به مانعی برخورد کند یا رگ‌ها انسداد یابد مشکلات بسیاری برای کل کالبد انسان به وجود می‌آید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان وانت بارهای کشور در قزوین، افزود: با تشکیل این کانون و هم اندیشی در خصوص نحوه اجرای مصوبات کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق ایران، اقدامات بسیار موثری در حوزه شناسایی و رفع مشکلات رانندگان وانت بارها انجام خواهد شد که نتایج آن از قزوین به عنوان پایلوت اجرای این طرح به سایر استان‌ها تسری می‌یابد.

رضا گروسی افتتاح این کانون را برای استان و فعالان حوزه تعاون منشا خیر و برکت دانست تا با همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاه‌های متولی برای ساماندهی وانت بارها در استان قزوین اقدام گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 618066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟